Tyst hemma

Nu ligger baby M på min säng och sover med öppna ögon. Det ser ganska otäckt ut. Men hon envisas alltid med att sova med dem öppna. Fast när hon sover med båda ögon och munnen öppna ser det riktigt otäckt ut.

Idag verkar hon må lite bättre, hon har inte varit lika grinig som vanligt. Lekt lite, ätit några majskrokar, druckigt bra. Men välling och mat vägrar hon fortfarande äta. Tror inte hon har ätit ordentligt på en vecka nu. Hon lever praktiskt taget på ca 5 majskrokar och lite saftsoppa om dagen. Fast idag har hon nog ätit ganska många majskrokar. Önskar att hon kunde äta något med näring i. Eller igår kväll plockade hon lite tonfisk från mina mackor. Kanske blir hon lite mer sugen på nåt ikväll oxå hoppas jag på.

Igår vaknade jag med ont i örat och det blev bara värre under dagen. Det värkte hela tiden samtidigt som det kändes som något rörde sig där inne och ibland som något exploderade. Det gjorde så ont att jag höll på att få panik. Till slut smörjde jag med voltaren salva runt örat. Desperat. Men det hjälpte lite. Sen kom min sambo hem med räddningen, ipren. Så underbart.

Det är så otroligt tyst här hemma nu. Pojkarna ville åka till sin mormor och morfar igår. De var inte så intresserade av barnfestivalen vilken de annars brukar vara. Men det börjar bli stora så då är det tydligen roligare att spela på sin morbror xbox360.
Igår berättade min stora son att han har blivit vegitarian och tänkte inte äta korv med bröd. Vad ska du äta istället för korv då undrade hans mormor?
Hamburgare.
:)
Men sen kom han fram till att han bara slutat äta gris. För gris är äckligt.
Funderar på om någon har sagt det till honom eftersom O i vanliga fall älskar korv.

Det jag önskar mest av allt nu är att min baby ska bli frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0