Larmkollen

Jag skulle vilja ha ett inbrottslarm. Varje dag står det om massa inbrott i tidningen som begåtts i min stad. Det gör att jag blir lite orolig varje gång jag ska gå ut.
 
 
Larmkollen
 
är en sida där man kan jämföra inbrottslarmen från de leverantörer som är störst i hela landet. På deras sida kan man enkelt jämföra de olika larmen. Det kan vara till exempel vilka larmtjänster de har, övervakningssystem, tillgänglighet och pris.
 

En del av leverantörerna kan man hyra larmet av men det går även bra att köpa från vissa. Använder man sig av Alart Alarm så äger man larmet själv. Larmen kan man styra via Androidmobil eller iPhone vilket verkar väldigt praktiskt. De har även olika tjänster som man kan anlita dem för som utryckning vilket man betalar i månaden och man behöver heller inte betala något extra då vid utryckningar vilket annars kan bli ganska dyrt eftersom det ibland händer att det går falsklarm.

 

De andra leverantörerna som det finns information om är Sector Alarm, Falck. Trygga Hem, Protexus, Mysafety, Securitas Hemlarm, Securitas Direct och G4S Hemlarm. Det kan vara bra att undersöka vilka olika tjänster dessa leverantörer erbjuder för att få den lösningen som passar en själv bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0