Jakten på den stulna mobilen som aldrig var stulen

W fick en ny mobil i lördags och han skulle absolut ha med den till skolan. Jag var jätterädd att den skulle komma bort och bad honom ha den hemma. Men nej då jag behövde inte oroa mig det fanns en låda i klassrummet som läraren hade hand om.
Tror ni inte W kommer hem sen gråtandes och är helt förstörd. När barnen slutade och skulle hämta sin mobil så fanns inte hans mobil kvar där. Han hade stått sist och lådan var tom.
Inte heller hade hans lärare ringt.

Så Ws pappa ringer till läraren som inte verkar bry sig så mycket. Hon ville inte heller att vi skulle göra en polisanmälan och tyckte att det var vårat ansvar. Självklart är det vårat ansvar men det ska ju inte försvinna i ett låst klassrum. Men Ws pappa sa att han kan ringa runt till föräldrarna i klassen innan polisen.
Själv tog jag en promenad med W till hans fritids och pratade med några barn och personalen. Då sa några tjejer i paralellklassen att det legat kvar en mobil i deras låda. Så jag tänkte ta mig till skolan och då ringer Ws pappa och säger att läraren hittat mobilen i andra klassen.

Så på något sett har hans mobil hamnat i andra klassens mobillåda. De har tydligen blivit inlåsta tillsammans och varit överfyllda. Borde inte det ha varit lärarens första tanke i så fall? Om mobillådorna har stått bredvid varandra och den ena varit överfylld. Det hade iaf varit min första tanke om jag vetat om att de låste in lådorna tillsammans.

Här har vi frågat ut barn och föräldrar i onödan och tänk om vi hade ringt polisen direkt.

Känns som att det här inte är bra för mitt psyke. W har inte haft tur med mobiler så jag var ju så jäkla rädd att den skulle försvinna och så gör det den första dagen. Jag är jäkligt glad och tacksam att den kom tillrätta, men vad säger ni. Var det inte typiskt att det var just hans mobil som hade hamnat fel?

Nu har jag iaf en glad W men själv är jag slutkörd i huvudet. Det här var inte alls bra för mig. Nu kommer jag ha ångestproblem i flera dagar. Blir så när jag pratar med mycket människor på samma dag.

Får se om O lyckas ta sig hem med sin nya dator utan problem. Idag har nämligen hans skola delat ut datorer till eleverna men kommer det bort eller förstörs är det föräldrarnas ansvar att ersätta. Måste fixa dataskydd också. Det har skolan tydligen stått för tidigare men nu får man köpa själv. Och man måste ha det.

Nu ska jag iaf kolla runt lite på nätet efter försäkringar. Känns som att det kan vara en bra ide att skaffa. Nån som känner till nåt bra försäkringsbolag?

Snart har det gått 3 timmar sen W kom hem och grät, men det känns som tio minuter. Behöver varva ner men vet inte hur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0