God jul

Våran överpyntade gran.
 
Fina M. Mina pojkar lyckades undvika att fastna på bild på julafton.
 
Lite restätning så här på kvällen.
 
Mina julklappar. Plattång, läppglans, mascara, pengar, te och en rosa flufftröja.
 
Så då var julen över igen. Den har varit trevlig men intensiv. Jag känner att jag inte riktigt hunnit med som vanligt. Vi började julafton här hemma med att barnen fick öppna sina paket och efter det åkte vi hem till pojkvännens föräldrar för grötfrukost. Vi var där ett tag för att sen åka hem till mina föräldrar. Min syster med barn kom dit och min bror fick lämna sjukhuset en stund för att fira lite jul med oss. Han verkade glad och nöjd och tiden gick fort när han var där. Det var nog skönt för honom att komma hem och träffa alla. Men trist att han behövde åka tillbaka. Hos mina föräldrar åt vi julmat och tittade på kalle anka samtidigt. Blev lite så eftersom vi måste anpassa oss efter färdtjänstens tider. Sen hade vi presentöppning. Vi var kvar en stund, sen ville pojkvännen åka tillbaka till sina föräldrar. Där blev det julklappsöppning och mat igen. Var nog inte hemma förren halv tio på kvällen. När vi kom hem kräktes O, sen även på natten.
 
Lite orolig för kräksjuka men ingen annan drabbades. Först M, sen pojkvännen och sen O, alla med flera dagars mellanrum. Är det riktig kräksjuka då? Får se om det är min eller Ws tur om nån dag då? Fast det känns mer som att jag är på väg att få feber till och från och kroppen värker. Har nog massa virus i kroppen som försöker ta över. Har ingen lust att bli sjuk.
 
Nu är det alla fall dags för soffläge och en bok.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0