Cirkusdjur och tivoli

Idag har jag varit trött och seg fast ändå fått lite gjort här hemma. Jag har inte alls känt för att gå ut. Som tur är har jag stora pojkar som jag mutat så de gått ut och rastat sin syster. Igår däremot var jag ute nästan hela dagen kändes det som. En cirkus hade slagit sig ner här på området så på förmiddagen gick jag och M dit för att kolla på djuren. Vi var nog där i kanske två timmar eller nåt.
Hur ofta ser men elefanter på gräsmattan utanför?
Trött pellefant
 
 
En tröttis
Vissa passade på att sola.
En häst gnäggade till i båset bredvid så M fick för sig att fly.
Kompisar?
 
Efter att ha kollat på cirkusdjuren gick vi hem och åt mat för att sedan ta en promenad till grannområdet där det var tivoli. Det var galet dyrt men M fick allafall hoppa i hoppborgen och åka två karuseller. Även jag åkte en. Offrade mig och åkte virvelvinden med henne. Gissa om jag blev illamående. Jag tror även att vi fick åka extra länge också. Det var bara vi som åkte och ingen kö. Kändes som den höll på i evigheter. Det var kul ibörjan men sen kände jag mig nästan lite panikslagen när det aldrig tog slut. Som tur var så stannade den till slut. M var inte påverkad alls utan ville gå och köpa sockervadd. Illamående försvann ganska snabbt och vi stannade till på en lekplats på hemvägen en stund. Sen ville hon tillbaka till cirkusdjuren. Även pappa och syster kom förbi en stund för att kolla på djur. Man måste ju passa på.
 
Lilla sockervadden
 
Sen var det dags att avsluta dagens uteäventyr med en glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0