Undrar om greve Dracula är ute och flyger ikväll?

Igår kväll när jag var ute med hunden såg jag två fladdermöss flyga omkring. Jag blir så glad när jag får se fladdermöss, det är så sällan jag ser dom.
 
Så nu ikväll när vi gick på samma ställe så kom tanken: Undrar om greve Dracula är ute och flyger ikväll?
Precis efter jag tänkt det flyger en fladdermus över mitt huvud.
Jag har sån timing på mina tankar. Sånt här händer mig väldigt ofta, men en del saker utmärker sig mer.
 
Som andra dagen jag hade vovve B och var ute med henne. Jag hade pratat med mamma i mobilen väldigt länge och mitt batteri började skrika om att det höll på att ta slut. Eftersom jag var ute med en hund som jag inte känner så bra så tänkte jag att det kanske är bra att ha batteri kvar om något händer, typ ifall hon lyckas slingra sig ur kopplet och smita. Men så tänkte jag att vad skulle kunna hända nu, vi är ju nästan hemma (var bakom huset då bara). Precis när jag tänkt det så smäller nån jävel en smällare bara några metrar från oss. Hunden blev helt galen och försökte leka skenande elefant. Totalpanik och jäklar vad stark hon var. Att hon höll på att strypa sig själv med kopplet struntade hon i sån panik hade hon. Det var ett helvete att försöka lugna henne samtidigt som jag försökte ringa pojkvännen efter hjälp. Det slutade med att han fick komma och bära vovven som vägrade gå hem.
 
Jag kommer aldrig heller glömma den gången som jag mitt i natten bestämde mig för att inte vara mörkrädd mer. Ganska ofta sover jag med någon lampa tänd och det gjorde jag den gången också. Efter att ha varit på toa mitt i natten funderade jag på att släcka eftersom jag sover dåligt med lampa tänd. Precis när jag ska släcka tänker jag att jag ska inte vara rädd för mörkret mer. Jag hinner inte släcka, strömmen går i hela lägenheten. Gissa vem som sprang till sängen och gömde sig under täcket.
 
När det händer såna där saker känns det nästan som jag har något osynligt runt mig som jäklas med mig. Alla fall när det gällde hunden och strömavbrottet. Men för det mesta brukar tanketimingen mest innehålla vardagliga saker och ibland lite småroliga saker.
 
Jag vet inte varför det händer, men tycker ändå för det mesta att det är ganska roligt och spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0