Livet och döden

Döden är en naturlig del av livet, men jag hatar den delen. Hur meningslöst är det inte att vi lever för att sen bara dö? Finns det någon mening med livet? Vi har så korta liv och tiden går så fort. Finns det ett liv efter döden? Jag hoppas på det och för det mesta tror jag att det finns. Men då och då tvivlar jag och tänker att det kanske bara tar slut. Ett totalt utslocknande, att det kanske bara är önsketänkande att tro på något mer.
Natten till måndagen dog min älskade farbror, oväntat och alldeles för tidigt. Han hade åkt in till sjukhuset på söndag kväll med en hjärtinfarkt på gång, men behandlingen hade gått bra och läkarna hade sagt att han skulle få åka hem om några dagar. Men sen på kvällen vände det och han blev sämre. Jag är inte speciellt religiös men då bad jag till alla högre makter jag kunde komma på. Klockan 3 på natten gav jag upp och försökte sova. Jag hade en konstig dröm efter det. Jag drömde att jag och min syster åkte bil med våran farbror. Bilen åkte i racerfart och snurrade omkring överallt. Jag minns att han pratade med oss men inte allt han sa, men det var något om att vi skulle ta tag i våra liv och inte kasta bort dom på onödigheter. Hela drömmen var så konstig, det var som att befinna sig i en rasande virvelvind.
 
På morgonen ringde min syster och talade om att han inte klarat operationen. Han dog nån gång mellan tre och halv fyra. På nåt sätt var jag beredd på att få ett dödsbesked samtidigt som jag hoppades på att det inte skulle vara så. Men jag blev ändå chockad. Det hela är så overkligt och fast det gått några dagar nu så är det ändå svårt att förstå. Jag har gråtit mycket de senaste dagarna. Ibland vet man inte vad en del människor betyder förrän det är försent.
 
Finns det något mer efter livet?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0