Vårfest på Vallby museet med tråkigt kosläpp

Igår åkte vi till Vallby museet för att se på kosläpp. Jag har bara sätt sånt på tv eller i tidningar så för mig var det första gången. Kan ju inte påstå att det var speciellt spännande. En tant i gammaldagsa kläder ställer sig i hagen och ylar eller nåt. Efter ett tag kommer två tjocka kossar sakta in i hagen och det första de gör är att ställa sig och äta. Tanten försökte få igång kossorna men det var mest intresserad av mat. Ett pyttelitet glädjeskutt bjöd den vita kossan på sen var det bara mat som gällde. Det var jättemycket folk där och jag tror de flesta blev besvikna. Nästa år åker vi nog till en riktig bondgård och kollar. Annars så hade vi faktiskt jättetrevligt där. Vi hade sällskap av Ms bästis familj så hon var jätteglad över det.
 
Kossor utan vårkänslor.
Ylande tant och kossa
 
En leende get.
 
Söta bä bä lamm
 
Supersöta killingar
 
 
Fika på Gaggerskagården. Det stället har varit med i det okända men tyvärr såg jag inga spöken där.
 
M spanar på arbetarhästen som skulle ta en drickpaus men som bara var intresserad av att äta gräs.
 
Det var riktigt trevligt att vara där och jag ska försöka åka det flera gånger med M i sommar. Fast jag tycker nog att det är roligare än vad hon gör. Jag trivs bra bland gamla hus och djur. Det ger mig energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0