Jag vill må bra

Hösten har varit tung. Jag har haft stora problem med värk i kroppen, medicinbiverkningar och inre stress bla. Den inre stressen är värst. Jag vet inte riktigt hur jag ska få ordning på den. En del kan jag kanske göra själv för att minska den, men det är min största stressfaktor som är svårast. I det fallet känns det nästan hopplöst. 
 
Idag har jag varit och kollat blodtryck och puls. 170/110 i tryck och puls 117. Inte så bra tyckte sköterskan och gick iväg för att prata med en Dr. Medicinminskning blev domen och ny koll om två veckor. Vi får se om blodtryck, puls och de andra jobbiga biverkningar har minskat då. Annars blir det nog medicinbyte igen.
 
Just nu är jag extremt trött på mig själv men det är bara att kämpa vidare. Jag måste minska stressen. Så nu ska jag försöka att inte planera så mycket, inte ställa massa krav på mig själv, utan bara vara. Ta saker i småsteg och tänka på att andas. Jag har upptäckt att jag ofta håller andan när jag är stressad. Det gör ju inte saken bättre direkt.
 
Hoppas att medicinsänkningen kommer att göra skillnad. Sen har jag även lyckats tjata till mig en läkartid då jag vill att de ska utreda min värk och trötthet. Jag hoppas att de kan hjälpa mig för det är helt omöjligt att få ordning på livet när kroppen krånglar hela tiden.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0