Höst och hund

Det märks att hösten är här nu. Löven på träd och buskar har börjat ändra färg och en hel del har rasat ner redan. Men det riktiga höstfärgsspektaklet har inte kommit igång än. Jag tycker hösten är vacker och mysig även om jag fortfarande är lite sur över att vi inte fick någon direkt sommar i år. Jag får göra det bästa av det och njuta av höstmyset i stället för att sura. Fast jag skulle behöva en solsemsterresa, är det någon som vill bjuda?
 
 
 
Nu är det bara mobilbilder, men jag skulle vilja gå ut och ta fina bilder med min kamera. Men den har blivit så konstig. Vet inte om någon kommit åt någon inställning eller om den på nåt vis blivit förstörd. Bilderna i kameran blir för ljusa. Tar jag kort på något ljust så blir det nästan lysande på bild. Jag hoppas att det bara är nån dum inställning men vet inte hur jag får bort det. Jag är helt inkompetent när det gäller tekniska prylar.
 
Vovve på grönbete.
 
Spanar
 
En liten kurre i trädet. Den vill vovven äta upp. Jag förstår inte hur hon lyckas se dom. Ibland sitter de jättehögt upp och hon upptäcker dem snabbt. Min hund har jättestark jaktinstinkt på just ekorrar men även harar. Då förvandlas hon till en skällande studdsboll när hon inte får jaga dom. Stark är hon också. Jag misstänker att jag kommer få en hel del flygturer när det blir halt ute.
 
 
Sötnosen.
Jag är så glad att jag valde att ta hand om den här fina fluffbollen. Hon har verkligen blivit en del av vår familj.
Nu är det en galning som är på jakt efter henne. Kanske kommer jag berätta mer om det sen. Det är bara så sjukt. Men jag kommer aldrig släppa ifrån mig henne frivilligt.
Min fina fluffboll <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0