Jul och nyår

Jul och nyår är redan över. Det gick fort. Det blev inte riktigt som jag ville men ganska okej ändå. Jag hade velat göra mer roliga saker med barnen, pyssla, baka osv men man hinner inte så mycket med en liten bebis hemma så jag får vara nöjd.
 
M fick dekorera pepparkakar vilket hon älskar att göra.
Lite knäck blev det oxå även om större delen av dem fastnade i formarna vilket var synd då de annars var helt perfekta.
Goda lussekatter, men de blir alltid så fula.
Finaste tomtenissen, mitt lilla hjärta.
Hälsar på hos mormor och morfar och äter lite julrester.
 
Till nyår blev det fläskfile och hasselbackspotatis och nybakat bröd. Tror vi alla var helt slut efter julfirandet så på nyår gick vi i pyjamas hela dagen.
Jag bakade en väldigt god chokladkaka, det måste jag göra om.
Så har fin var granen efter nyår. Kanske borde hålla oss till kungsgranar som vi haft de senaste åren. De barrar knappt nåt men nu var jag snål även om jag tyckte den här granen också var dyr. Men den var bara fin ca en vecka och tappade massa barr direkt.
Någon som inte alls uppskattade nyår, eller smällafton som M kallar det. Stackaren åt inte på några dagar efter det och använde köksgolvet som toalett fast vi gick ut med henne. Men nu är hon sig själv.
 
Nu blev det lite julblogg fast julen är över. Jag hade gärna velat blogga massor i december då jag är lite av en julfanatiker men orken räckte inte till. Som vanligt hade jag velat ha mer jul, december går för fort. Nu i januari har jag kollat igen netflix alla julfilmer medan min bebbe hållt mig vaken om nätterna så då har jag fått lite extra juldos. Har redan massa planer för nästa jul, kanske borde skriva upp de så att jag inte glömmer bort allt.
 
Idag ska jag försöka börja städa undan julen. Det är bara julgranen som åkt ut än så länge men nu känner jag att det är dags att ta undan resten. Jag vet bara inte vad jag ska göra av allt. Julsakerna har en förmåga att föröka sig varje jul.
 
God jul och gott nytt år!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0