krossat glas

Saker går inte som planerat den här veckan. Fast gör det någonsin det för mig?
Men det gör inte så mycket. Livet känns ganska okej ändå fast det är ganska tråkigt just nu. Men jag har hopp om att det blir bättre. Det gäller bara att stå ut med det jobbiga.

I natt när jag kollade på tv hörde jag hur någon slog sönder glas i trappen. Det var lite otäckt. Lät som de slog sönder varenda ruta. På morgonen vågade jag kolla. Det vara bara en ruta, men glas i hela trappen där nere och ett sönderslaget brännbollsträ, den tjockare varianten. Normalt. Jag fick bära ut barnen. Rädd att glaset skulle skära genom deras skor.

Om en timme slutar min sötis. Funderar på om jag ska vara snäll och fixa mat till honom. Han kommer hit och kollar på brasa med oss en snabbis innan han ska iväg till nästa jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0