Jag blir bortskämd

I lördags bjöd min sötis mig och pojkarna till parken zoo. För att komma dit åkte vi buss, tåg och buss. Önskar mig ett körkort nu!!!
Men det gick allafall bra. Vi lyckades hålla hemligt var vi skulle tills vi satt på bussen i e-tuna på väg till zoo. Då kom O på att han läst parken zoo på en skylt på busshållsplatsen.

Vi började med att kolla på djur. Tänk så många fina djur det finns. W blev kär i sandkatten och upprörd över att inte få ta hem den. Tyvärr såg vi inte sandkatts ungarna, de gömde nog sig. Många av djuren var väldigt slöa när vi kom dit, kanske kom för tidigt. Inte en enda vit tiger såg vi heller. Det var ganska grått när vi kom dit men sen kom solen igång och det kändes som att vi badade i vårt eget svett.

Tråkigt nog hade de gjort om lekplatsen, den som brukar vara så rolig. Nu var det inte mkt kvar där. Sötisen blev även uppörd över att de tagit bort fantomen och gjort om till nån tråkigt piratgrotta. Men pojkarna var nöjda ändå.

Efter lekplatsen var det dags att äta. På matstället var det fullt av getingar. Jag har nog aldrig sett så många i hela mitt liv. Vi var verkligen omringade av dom. Jobbigt att äta då. Maten var ingen höjdare heller. Jag och sötisen köpte hamburgare och strips. Jätte lite strips fick vi som inte ens var klara. På  hamburgarna hade de blandat allt på samma ställe, och lämnat underdelen tom. Inte gott. Jag som längtat efter maten hela dagen. Bara äta och se glad ut eller nåt.

Sen var det dags för karuseller. Pojkarna hade fått åkband. De började med småbarnskarusellerna. De ville åka samma om och om igen. Inte skulle de testa de lite roligare för större barn, men vi lyckades övertala dom. Och de tyckte att det vara superkul. Sen ville de aldrig sluta åka.

Det var en riktigt lyckad dag och jag njöt av varje stund. Tyvärr fick vi lite problem med hemresan. Sötisen fick leta i nästan en timme efter en minuten för att ta ut pengar till tågbiljetterna + att vi fick köpa biljetterna på pressbyrån och det blev 100kr dyrare. Inte kul om man är fattig. Som om inte det var nog så var det tågbyte i arboga med 50min väntetid innnan Vås tåget kom. Men vi kom hem tillslut.

Igår kom min sötis hit och skämde bort mig. Han fick en liten lön igår och köpte massa bullar, godis och glass. Jag fick även massage två gånger =) Idag bjöd han på McD. Men nu har han åkt hem. Saknar han redan. Men det är nog lika bra att jag vänjer mig för han funderar på att söka jobb i Norge. För det är hopplöst att få jobb här.

Imorse kände jag mig väldigt bjj sugen. Började tänka mycket på armlås och hur svårt jag hade det med dom i början men sen släppte det och jag gjorde nästan bara armlås. Blev så sugen så jag nästan tänkte göra ett på sötisen som sov bredvid mig. Undrar om han blivit uppröd över att vakna faststittandes i ett armlås? :p
Hur ska jag stå ut med att inte träna någon mer kampsport på resten av året? Tänk om min sötis kunde vara gravid istället =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0