snurr

Börjar bli ganska trött nu. Jag väntar på att pappa ska komma. Måste handla hem lite grejer som jag glömde i onsdags. Får se om det blir några pengar över till järntabletter.

Igår var jag till barnmorskan. Magen växer som den ska. Bebisens hjärtljud låg på 140 tror jag. Den hade hicka så det blev massa störningar i maskinen. Mitt blodtryck var fortfarande för högt tyckte barnmorskan men hon förstod inte varför. Hon tyckte att jag var för ung för att ha så högt. Jag fick även väga mig eftersom jag klagade på att jag får ont i fötterna lätt nu. Men jag väger lika mycket som jag gjorde innan jag blev gravid. Funderar på om det kan vara den stora magen som belastar fötterna på annat sätt?

Idag när jag lämnde W så hade hans klasskamrater som började tidigare + fritidsbarnen redan gått till matsalen och då var det ändå tid kvar till han skulle börja. Snällt. Och O sprang hem helt plötsligt för att hämta gympakläder eftersom han skulle ha idrottsdag vilket jag inte fått någon info om. Det verkar vara snurrigt nu i början.

Jag lyckades allafall fixa gympaskor åt pojkarna i onsdags. Vi gick till skopunkten eftersom man får 50% på det billigste paret om man köper två. De fanns bara en sort som passade bra och den hade de dessutom klubbrabatt på. Så det vara bara att gå med i deras klubb, gratis. 133,50kr kostade två par skor tillsammans. Det känns väl inte helt fel ;) Såg på kvittot sen att jag även fått 10% i ny kundrabatt på varje par. Jag gillar skopunkten =)

Pojkarna har även fått lite nytt av sin farfar. Regnkläder, innetofflor och skor, tröja och jeans till O. Tur det för jag vet inte annars hur vi skulle ha fått ihop det. Det fattas 700kr till mina räkningar den här månaden och jag hoppas att jag inte glömt nåt. Så det blir en ny fattig månad för oss, men nästa blir bättre, för då har jag ingen el att betala + att jag får tillbaka den här måndadens elpengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0