trött

Jag är trött. Men antar att det blir så när man har en bebis. Från ca tre på natten till elva på morgonen håller hon igång. Verkar vara magknip som bråkar med henne då. Visst kan hon sova korta stunder då men bara om nån håller henne. Lägga ner henne passar inte lilla fröken alls. Nära ska man vara.

Idag skulle jag ha åkt ner på stan för att köpa julklappar men mamma fick passa fröken bebbe så att jag kunde sova för hon var värre än vanligt på natten. Kanske saknade hon sin pappa som åkt till Stockholm för att jobba. Vet inte nu när jag ska kunna julhandla. Blir ensam resten av veckan, om jag nu inte kan få hit mamma igen.

Jag kom allafall iväg till bvc idag. Min lilla tjej som blir fem veckor imorgon har precis passerat 3kg. Växt har hon också gjort. Får se om hon ska träffa en dr nästa gång så de får kolla på hennes fula smultronmärken. Hon har ett på sidan i ansiktet, lyser rött och ett mitt uppe på huvudet som lyser rött och har börjat växa. Det ser ganska äckligt ut och jag tycker synd om min söta bebis, även om hon inte lider av det. Men förhoppningsvis kommer de växa bort men jag antar att de blir värre först =( Ibland är det inte bra att googla.

På vägen hem hämtade jag ut pojkarnas jultidningar. O fick Wario land på wii som premie och W fick super mario till ds. Tycker det är jättebra med tanke på att de bara sålde för lite över tusen kr var. Spelen är säkert värda 500kr st eller nåt. De hade säkert sålt för mer om jag inte blivit sjuk och hamnat på lasarettet, eftersom jag vet flera som velat köpa men nu blev det inte av. De är nöjda allafall.

Imorgon ska jag försöka vara modig och ringa min handläggare och fråga hur det blir med pengar. Upptäckte ett fel de gjort men frågan är om de kommer erkänna det. Tror inte det eftersom jag inte fått nåt brev. Myndigheter brukar inte vilja erkänna fel. Så nu kanske jag missar en månadsutbetalning pga av min förra handläggare =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0