Krångel

Min lilla prinsessa verkar inte må riktigt bra idag. Hon är hes och kan inte skrika ordentligt. Sover bara korta stunder. Men hon har ingen feber, kanske är det bara hennes förkylning som stör.

Det kom inga papper från försäkringskassan idag, däremot kom de andra papprerna. Tror ni inte det blivit krångel igen. Nu har hon räknat barnbidraget två gånger, den ena som underhållsstöd. Så mycket underhåll får jag inte. Tur att jag ska träffa människan imorgon för jag blir riktigt grinig. Sen verkar hon ha glömt att ta med en grej från högkostnadsskyddet. Jag fick allafall tillbaka lite från sjukhusräkningarna. Av 2080kr fick jag tillbaka 780kr. Visst verkar de kul att leva på försörjningsstöd? Önskar att föräldrapenningen kunde vara högre så att jag slapp.

Nej jag har tyvärr ingen försäkring.

Idag har min sötis börjat jobba på ett annat ställe i stockholm. Han blev rekommenderad dit. Planen var att han skulle jobba i stockholm i två veckor men nu fick han förlängt till 20jan. Bra men tyvärr har han ingenstans att bo nästa vecka. Han får bo hos sin bror till torsdag men inte mer. Tycker de är elakt. Nu när han väl fått jobb. Lite till kunde han väl ha stått ut med honom, han åker ju ändå hem på helgerna. Får se hur han löser det. Svårt att pendla utan pengar. Tåg och tunnelbana är inte direkt billiga =(
Hoppas det löser sig. Sen i slutet av jan ska han jobba i enköping förhoppningsvis och då hittar han säkert nån att pendla med.

Jag tycker att det räcker med krångel i våra liv nu.

Nu ska jag försöka fixa mat för nu har min bebbe somnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0