Julen

Nu är julen över, skönt men tråkigt. Jag har inte riktigt hunnit med. Som vanligt blev allt stressigt. Jag fick allafall pengar. Brukar få 5500kr men nu fick jag 1900kr, men såg sen att fp kom, kanske därför jag fick så lite. Har inte fått papper från försäkringskassan än eller det andra stället. Såg bara på mitt konto att pengarna var på väg. Antar att jag får papper nästa vecka då. 3800kr i fp, tur att man kan leva på det eller inte. Räcker inte ens till hyra.

På julaftonsmorgonen fick pojkarna öppna paket hemma och äta godis. Vi har aldrig haft julklappar under granen eftersom vi alltid sovit borta på julen så pojkarna hade längtat efter det. Nån timme senare kom pojkarnas farfar och hämtade oss och vi åkte dit och firade.

Mina barn fick massa trevligt. M fick fina kläder och ett paket blöjor. Pojkarna fick bla varsin stor kartong starwars lego, bilbana, ds spel, bakugan robot, en buzz gubbe från toy story 3, kläder mm. Min sötis fick ett par kalsonger och jag ett par vantar. Vi brukar alltid få pengar men nu betalade de min sjuhusräkning så pga mig fick min sötis inga pengar. Trist att jag blev sjuk, vi skulle ha behövt pengar. Men sånt är livet antar jag.

Senare åkte vi till mina föräldrar. Där fick barnan lite mer julklappar. Eftersom hela min familj är lika fattig så böt vi vuxna inga julklappar. Det är nog första gången. Trist men det viktigaste är att barnen blir nöjda. Pappa hade fått ett presentkort på 500kr på akademibokhandeln från sitt jobb. Jag, min syster och bror ska få dela på det allafall.
På kvällen kom pojkarnas farfar tillbaka och körde hem oss för min pappas bil är sönder. Skönt att slippa sova borta. Julen var bra men jag var så trött så att jag trodde att jag skulle svimma.

Idag har jag och pojkarna bakat julgodis och knäck, vi hann inte före jul. Jag har lussekatter att baka också men får se när jag ska hinna det. Nu är jag ensam med alla barn igen. Hoppas att mamma kan komma i veckan. Jag behöver bleka eller tvätta mitt hår. Det ser inte så trevligt ut just nu.

Nu ser det ut som min lilla tjej ligger och drömmer om mat =) Hon har varit ganska jobbig. Bara sovit korta stunder, typ när jag hållt henne. De tar på mina krafter. Jag har fått elak hosta också. Tror jag lyckades väcka henne när hon väl somnat ordentligt. Då låg hon och pladdrade för sig själv i sängen och var på väg att bli sur igen. Lade hon brevid mig i soffan och då somnade hon på en gång. Så snart har hon sovit skönt i två timmar men då är det nog dags för mat snart. Hoppas att hon sover en timme till. Jag behöver lite egentid.

Dags att låta min dator vila nu. Den dog förut idag och vägrade starta. Vad ledsen jag blev. Förmodligen blev den för varm. Min sötis ska försöka fixa den nästa gång han kommer. Datorn har krånglat länge så den kommer nog inte hålla så mycket längre. Har inte råd med någon ny heller. Hatar att vara fattig.

Kommentarer
Postat av: Ingela / Smarties

Men du får ju tillbaka pengarna för sjukhusvistelsen via din försäkring, för du är väl försäkrad ifall det händer något?

2010-12-27 @ 16:49:28
URL: http://www.busbebis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0