Drömmar och inte mycket till liv

Jag har inte så mycket att berätta. Tar hand om min bebis och sover. Har inte mycket till liv just nu.

Börjar längta efter att få göra nåt. Springa runt på stan, ut och äta, bio, festa eller åka iväg nånstans. Träffa folk inte bara sitta instängd här hemma. Men det blir svårt att göra nåt när man har bebis, noll energi och inga pengar.

På lördag ska jag allafall följa med O på hans sista bjj träning för terminen. Tur att bussarna är gratis på lördag annars vet jag inte hur vi skulle ta oss dit. Senare på lördag så kommer min sötis åka till stockholm för att se bandfinalen som hans bror är med i. Jag skulle oxå vilja åka men tycker att det är för tidigt att lämna bort min bebis. Har inte råd heller.

På söndag har Os klass lucia för föräldrarna. Men en sak som gör mig arg där är att klassföräldrarna bestämt att de ska vara inträde som ska gå till klasskassan. Så jag måste alltså betala för att se min son lussa. Det kanske är småpengar för dom som har jobb men för mig svider det i plånboken. Sen finns det säkert nån som har sämre ekonomi än mig. Gillar inte extra avgifter så här innan jul. I båda pojkarnas klasser är även pysselkväll med fika inplanerat av klassföräldrarna, som kostar pengar. Ge pengar till blommor åt fröknarna + sätta in pengar i klasskassan struntar jag i innan jul. Har ju fått en sjukhusräkning på 1680kr som ska vara betald dagen innan julafton. Finns ingen chans att jag kan betala den. Kommer nog knappt få några pengar den här månaden. Bara för att jag fått barn så krånglas alla olika bidrag till men det blir nog bättre nästa år. Kanske är det meningen att man ska straffas om man skaffar barn medan man lever på samhället?

Jag känner mig fattig och tråkig. Jag hoppas att jag kan få ett jobb till sommaren (fast då måste nån passa min bebis). Trött på att vara fattig och känna mig som en parasit. Det skulle även vara trevligt att vara med i nån gemenskap som den som arbetskamrater ger.

Så nästa år hoppas jag att jag får jobba lite, fixa körkort och bli smal =) Nu drömmer jag igen. Dags att sluta drömma och börja jobba för att få det liv jag vill ha.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Men du är väl försäkrad, det täcker ju sjukhuskostnaderna?

2010-12-11 @ 17:02:01
URL: http://www.busbebis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0