Att äta är en förbannelse

Idag har jag börjat dagen med att sova för mycket. Kroppen och hjärnan ville aldrig riktigt vakna till liv. Så jag kände för en sockerkick. Det blev två mazariner och balleriankakor (deras nya smak kladdkaka) + cola zero till frukost kl 14.30.
Jag kan tala om att jag inte mådde ett dugg bättre efter det. Illamående och ångest över vad jag tryckt i mig och pengarna som jag slösat på det skräpet. Jag hatar att jag gör så mot mig själv.

Som om inte det räckte. Pojkarna ville ha fredagsmys. De fick chips, popcorn, ostbågar och choklad. Jag åt mer än dom. Jag känner mig som en hetsätare nu, har vissa sådana dagar. Men jag kräks inte efteråt, fast ibland känns det som att jag gärna skulle göra det. Tyvärr funkar inte mina kräkreflexer ordentligt om jag inte är så illamående att jag känner mig förgiftad. Kanske lika bra.

Jag lever för att äta, inte äter för att leva.

Ätandet har blivit en förbannelse. Det har tagit över mitt liv och jag vet inte vad jag ska göra åt saken.

Jag funderar på att söka psykologhjälp, för jag tror att mitt ätande har med ångest att göra. Men jag är rädd att de inte ska ta mig på allvar eller om det ens finns någon hjälp för mig.

Nu ska jag packa dräkter inför min och Os bjj träning imorgon. Sen se på film. My best friends girl. Den är rolig.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Hejhopp, länkade till din blogg från min hoppas det var okej :)

2010-02-06 @ 09:25:52
URL: http://kosmoskatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0