yr höna

Idag har jag mest sprungit runt här hemma som en yr höna. Jag fått lite städande gjort, men pluggandet kommer jag ingenstans med. Jag kan bara inte sitta still och koncentrera mig. Funderar på att binda fast mig på en stol imorgon så kanske jag kommer någonnstans med pluggandet.

Igår var jag iväg på ett thaipass. Det var mest bara fys. De sista tio minuterna fick vi boxas och knäa på mitts. Jag längtar efter att få fightas. Men det kan ju vara bra att lära sig grunderna innan man börjar med det.

Imorgon har jag beslutsångest över vad jag ska träna. Karate eller bjj? Varför måste de krocka. Fast jag känner mig ändå lite osäker på karaten. Jag gillar inte att det är så mycket lek. Jag vill ha hård träning. Sen funderar jag på om jag kommer att gradera igen. Men drömmen om det svarta bältet är stark och jag tror att jag kommer ha ångest resten av livet om jag ger upp karaten. Jag kanske borde prata med tränaren om att jag behöver ett mål. Men vi får se om jag ens kommer någonstans imorgon, om jag har barnvakt. Jag fick bara ett kanske när jag frågade deras pappa.

Vikten kommer jag ingenstans med. Jag funderar på om jag ska testa pulver i en vecka, men jag är rädd att det ska förstöra min träning. Ifall jag inte ska orka träna hårt eller om kroppen börjar bryta ner muskler istället för fett. Jag kanske borde testa att leva på kött och ägg en vecka. Eller om jag ska testa mma klubbens kostrådgivning, om det nu är gratis.

Nu ska jag se på csi.

Kommentarer
Postat av: Jempa

Tja! Jag skickar mitt svar här hos dig också, svarade i min egen blogg. Men ifall du glömmar att kolla min blogg så får du svaret här, det kändes viktigt för mig:



Ja, det vore en lögn att säga att det inte var svårt. Det är svårt, men inte omöjligt. Du fixar det. Men lägg upp en plan med mål och delmål. Plus att du måste vara jävligt motiverad om du ska lyckas, det är hjärta till 100% som gäller. Du måste ha bestämt dig och måste vara konsekvent. Det är också viktigt att du har shysst folk runt omkring dig som stöttar dig. Det värsta som finns är kompisar som trycker upp en glass i fejjan och säger "men bara en". Det är inte snällt. För hur många "bara en" blir det i veckan till slut, om man adderar alla "men bara en". Träna, äta och sova är A och O. Du ska äta mycket, men du ska äta rätt. Jag valde att totalt bojkotta allt i godis-väg, för det behöver kroppen inte. Morgonpromenader innan frukost är ett hett tips. Men annars tror jag på att bryta dåliga vanor, snabbmat är ett big NO NO. Vet du vad... skriv upp hur du äter och tränar under en vecka så får du en bild på hur ditt liv ser ut just nu, så börjar du göra små förändringar. Ett steg i taget. Jag är säker på att du kan lyckas, för det kan alla. Men jag vet att det kan kännas omöjligt tidvis, men tro mig, jag trodde inte att jag någonsin skulle få den kropp jag har idag. Blod svett och tårar. Börja idag, varför vänta...

2010-01-26 @ 11:17:29
URL: http://enkickboxares.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0