Funderingar på livet

Jag tycker att livet är ganska tråkigt just nu. Men det är det alltid dagarna fram till pengarna kommer. På sommaren vill jag vara aktiv om dagarna och vara ute och göra saker hela tiden. Men är man fattig så kommer man ingenstans.

Men jag tycker ändå att jag hållt igång ganska bra den här sommaren, brukar göra mindre. I tisdags tog min sötis med mig till Stockholm. Han hade vunnit biljetter till förhandsvisningen av den nya karate kid filmen. Det var budo och kampsportsförbundet som hade ordnat förhandsvisning. Det passade mig bra. Jag såg några kampspsortskändisar och bloggare =) Biosalongen var jätte stor, men tyvärr hade de världens oskönaste stolar, dags att byta ut och höja upp lite. Biosalingen här i V-ås är bättre, sköna stolar och man får inga huvuden i vägen framför =) Filmen var allafall bra men handligen är typ samma som orginalet.

Idag är jag i V18+3, känner nästan ingenting. Ibland känns det som bebben rör sig lite. Men det är inte ofta. Illamåendet är nästan helt borta och jag känner mig ganska normal. Bara tjock. Jag tycker inte att jag ser gravid ut utan jag ser mer ut som ett fläskberg. Men jag har fortfarande inte gått upp i vikt.

Jag vill att det ska vara tisdag nu så att jag får pengar. Tyvärr kommer de försvinna fort men ska allafall ta mig råd att åka iväg och bada.

Jag har nästan bestämt mig för att börja plugga till sjuksköterska nästa höst. Såg på antagningsstatisktiken att om jag varit behörig hade jag kommit in på första intaget nu. Då blev jag lite sugen. Sen finns det alltid jobbannonser ute på såna jobb. Trött på att leva på bidrag. Men jag stör mig på ansvaret som sjuksköterskor har och deras dåliga löneutveckling. Vill jag bli en landstingsslav? Fast just nu känns det bättre än att vara WT, som jag känner mig som.

Men frågan är om jag skulle klara utbildningen. Rädd för seminarier, rädd för tentor. Fast jag tror sjukskötersketutbildningen är lättare än beteendevetare, allafall för mig. Jag har inga problem att lära mig saker på latin och så tycker jag det är mycket intressant att läsa om människorkroppen och sjukdomar. Och rädslor är väl till för att besegras :P

Nu ska jag plugga till en gammal psyktenta som jag ska göra i höst. Minst två tentor ska jag försöka mig på =)
Det känns som att min hjärna funkar bättre nu. Vet inte om det har med graviditeten att göra eller om jag är mindre stressad nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0