bröllop m.m

Ännu än helg är över. I fredags var jag på lögarängen med pojkarna, deras pappa och min bror. Det var trevligt. Det åskade när vi kom dit men mina barn är ändå inte intresserade att bada ute.

På lördag blev det prinsessbröllop. Jag hittade bröllopstårta på ica för 25kr, bra pris tyckte jag och köpte en. Jag köpte även ett paket blåbärsmazariner som hör till det där bröllops grejet men de var så sliskiga att inte ens barnen gillade dom. Men tårtan var riktigt god.
Planen var att bara se själva vigseln men jag hade inget bättre för mig och fastnade framför tvn hela dagen. Jag gillade när kungen gav drottningen en ros, gulligt. Och våran nya prins tal var imponerande. Jag tror att han kommer bli en bra prins för Sverige.

Folk klagar på de pengar som lagts ut på bröllopet men det är väl ingenting mot vad Sydafrika har satsat på fotbolls VM, när de har en så stor fattig befolkning och jätte många aids sjuka som bara hjälporganisationer tar hand om. Jag tycker att det är värre.

Idag kommer min sötis hit. Funderar på att gymma eller ut och springa när han kommer. Fast jag är inte så träningssugen idag men det känns viktigt att hålla igång kroppen.
Sen på kvällen vill jag hyra film och ha en myskväll =)

Snart ska jag försöka städa. Allergin plågar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0