träning och mys

Helgen har bestått av träning och mys.

På lördagen åkte jag iväg med pojkarna till bjjträningen. O tränade först. Efter han så var det min tur. Äntligen fick jag med min syster också. Men det kändes mest som vi misshandlade varandra. Så mycket gör jag aldrig illa mig med andra. Fast iof så rullade även två stora killar in oss. Traffade min stackars ryggrad. Fast det värsta stod allafall min elefantsyster för. Hon krossade min fot. Så nu har jag ett stort blåmärke på foten. Hon påstod även att jag petade henne i ögat. Men det vet jag ingenting om.

Efter träningen tog syster med sig mina pojkar hem och jag cyklade hem där min sötis väntade. Vi hyrde film, Inglourious basterds och han köpte massa glass mm. Vi slöade på soffan sen resten av dagen/kvällen och somnade tidigt. Ganska skönt att umgås utan barn och bara vara.

På söndagen kom pojkarna hem. O hade blivit kär i sin kusins kusin som också hade varit hemma hos min syster. Fast hon verkar glömd när han kom hem. Bara dator/tv-spel som gäller hemma. Själv passade jag på att åka iväg och träna med deras pappa fortfarande var kvar. Det blev thaiboxning och tredje träningsdagen i rad.

Det var en ganska kul träning även om jag blev utan partner igen. Ibland fick jag träna ihop med instruktören eller så blev det säck. Vilket innebar att jag fick fortsätta medan de andra böt mittshållare. Dubbelt så mycket teknik för mig då. Men det gillar jag. Fick fick även träna att blockera slag mot huvudet och att ta sparkar i midjan. Sånt kan jag redan men det var länge sen jag fightades. Men det är ändå skönt att träna på, så att det inte känns som jag varit på nåt boxpass på friskis bara. Hårt ska det vara. Fast det var ju inte så jätteskönt när tränaren tyckte om att sparka på mina revben. Men det är okej så länge de inte går sönder =)

När jag kom hem var jag fortfarande hög på endorfiner och sprang upp för trappan. Sen följde jag med min sötis till bussen. När jag kom hem började tröttheten komma. Resten av kvällen var jag helt slut. Både i huvudet och i kroppen.

Idag har jag försökt slöa så mycket som möjligt så att kroppen får vila. Min benhinneinflammation har blivit värre och knäna och armbågarna känns slitna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0