Sean Banan och högre tryck

Det känns som att mycket av mina tankar snurrar kring blodtrycket nu. Jag förstår inte varför det är högt men misstänker att min kropp inte gillar att både vara tjock och gravid. Och då tänker jag mest på tjockheten innan. Än så länge har jag bara gått upp 3kg.

Igår var jag och hälsade på Linnea på hennes jobb. Hon kollade blodtryck på mig, tror det var 160/105. Så det verkar som undertrycket stigit.

Idag var vi på stan och hittade gratis blodtrycksmätning. Hon som tog det på mig blev så chockad så hon inte visste vad hon skulle säga först. Idag var mitt tryck 189/119. Hon tyckte att jag borde gå till en doktor.
Nu på kvällen har jag haft lite huvudvärk och illamående men det har gått över. Men folk har tjatat om sjukvårds upplysningen.
Sjukvårdsupplysningen tyckte att det var högt men att jag inte ska oroa mig och att jag bör träffa min familjeläkare nästa vecka. Så får vi se om jag kan få en tid på måndag.

Annars idag så har jag och pojkarna fikat med Linnea och Heaven på stan. Sen gick jag och pojkarna och kollade på Sean Banan som uppträdde vid invigningen av Igor gallerian. Ganska dåligt framträdande men pojkarna var nöjda. Han tjuvstartade också så min sötis kom lagom tills det var slut och då skulle det ha börjat. Sen gick vi och åt på mcd. Efter det så ville pojkarna kolla på game. De lyckades tigga till sig ett MrBean spel till wii för 59kr av sin pappa. Lagom pris tycker jag ;) Mina pojkar älskar MrBean själv tål jag honom inte alls. Jag hatar MrBean.

Jag köpte en bok på konsum idag för att försöka ta det lite lugnt. Carolina Gynnings Ego woman. Än så länge har jag läst tre sidor på flera timmar. Kan inte koncentrera mig min hjärna går på högvarv. Jag är orolig men ändå inte och nu på kvällen har jag fått en tyngdkänsla i underlivet så att det känns som att min bebis ska ramla ut. Fast jag har inga värkar så det är nog ingen fara med det.

Nu har jag tänkt i flera timmar och skrivit av mig, hoppas på att få lite ro i kroppen nu så att jag kan återgå till min bok. Imorgon ska vi upp tidigt för O har bjj, får se om han får gradera imorgon.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0