bla bla bla

Den här veckan hade jag planerat massa träning eftersom min pojkvän är sjukskriven. Det blev inte så mycket som jag hade hoppats på. Har varit ganska trött och det är så skönt att ha honom här så att vi kan dela på att ta hand om vår lilla prinsessa. Vi behöver vända på hennes dygn, vilket inte är så lätt. Hon struntar fullkomligt i oss om hon är trött, då kan hon sova sig igenom allt. Det går inte att hålla henne vaken.

Min sötis har sagt upp sin lägenhet. Får se när han flyttar in här. Hoppas att han slipper vänta i tre månader. Hans pappa har redan satt igång med att hjälpa honom packa. Så nu har jag lite lådor i hallen. Vet inte vad jag ska lägga hans grejer, har ju inte ens plats för mina egna. Men jag ska nog komma på nåt.

Jag har även börjat rensa ur i pojkarnas rum. Hur kan de ha så sjukt mycket saker? Igår skulle jag ut och jogga efter att jag städat. Kände inte av allergin speciellt mycket. Nyste bara lite. Men direkt när jag började jogga kände jag att det hade satt sig på andingen. Kunde bara springa några meter sen fick jag knappt luft och min anding tjöt som en astmatikers. Det fick bli två rundor promenad istället. Jag lyckades allafall jogga ett varv i måndags utan att stanna. Bara ren envishet som fick mig att komma runt då. Dagen efter var inte mina ben och knän glada. Trots det tränade jag bjj på kvällen. Hej benhinneinflammation eller nåt.

Idag har min pojkvän varit till en dr och fått en spruta i sin dumma axel. Han blev även sjukskriven månaden ut. Tråkigt för han. Hoppas att sprutan hjälper. Var något pucko till dr som ringde igår för att tala om att de inte hittat nåt på röntgen och att de inte kunde hjälpa honom. Då frågade han om han skulle fortsätta gå runt och ha ont.  Ja absolut svarade läkaren. Så min sötis var inte glad och ringde och sa att han vill ha en annan dr, en som kan svenska. Det borde vara förbjudet att jobba som läkare om man inte kan språket ordentligt.

Igår fick jag ett hemskt sms. En vän fick en bebis i måndags. Igår hade de åkt tillbaka för en efterkontroll och då visade det sig att bebisen har dålig syretillförsel för hjärtat pumpar blodet för sakta. Så de fick läggas in där vi låg med m. Har inte hört något mer. Känns så otäckt om det är nåt fel på hjärtat.

Lilla M ska göra ett nytt ultraljud på sin hjärna nästa vecka. Hoppas att det inte visar några konstigheter. Hon verkar allafall utvecklas normalt. Just nu tränar hon på att lära sig krypa för fullt. Pladdrar massor också. Nappflaskan vill hon gärna försöka hålla själv. Imorgon blir min underbara lilla tjej fem månader. Tiden går fort. Man kan inte tror att hon är född för tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0