Är det huvudlöss?

Idag berättade min syster att hon fått löss. Tydligen hennes nya pojkväns dotter som smittat henne.
Men det som jag tycker är roligt med det hela är att hon berättade att när hon ringt och sagt att hon inte kunde komma till sitt vuxendagis idag för att hon fått löss så hade de frågat henne om det var huvudlöss.
Jag tyckte att hon borde svarat, nej flatlöss ;)

På tal om äckliga kryp så upptäckte jag nu på kvällen att jag fått plattbaggar i skafferiet. Fan så äckligt. Har typ slängt nästan allt därinne nu. Hoppas de oöppnade förpackningarna klarar sig. Vi som handlat så mycket pasta mm. Trist. Nu kommer jag säkert att drömma om massa kryp. Hatar insekter. Får se om vi måste ringa anticimex.
Hoppas vällingen som står i ett annat skåp får vara i fred.

Annars idag då så har min bebis klättrat upp i sin babysitter själv. Hon hade även ställt sig upp i soffan när jag inte var hemma. Nu börjar jag se att hon har ett jättehuvud. Vet inte om det växt mer eller om det bara syns bättre nu när hon sätter sig på knäna hela tiden. Känns lite otäckt. Tycker hennes huvud påminner om de svältande barnen i afrika, de ser ju också ut att ha jätte huvuden.

På kvällen åkte jag iväg för att träna. Var ganska ångestfylld och funderade på om jag hade nåt på det passet att göra samtidigt som jag funderade på om jag verkligen är frisk. Halsen känns inte riktigt bra och till och från känner jag att jag har nåt elakt i kroppen. Det slutade med att jag kollade på efter en lång beslutsångest. Trist för det var mycket tjejer där och det händer inte ofta. Kännas som att jag kommer få massa stryk nästa gång jag tränar. Det tycker jag inte om.

Imorgon ska jag kolla blodtrycket. Nu har den visat 180/117 flera dagar i rad så idag fick jag nog. Får se om det visar högt imorgon och om de tänker göra nåt åt saken då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0