Jobbångest

Idag gjorde vi ett nytt försök med IKEAs julbord. Vi var där igår men det var sjukt mycket folk och omöjligt att få ett bord. Idag gick det bättre. Kan inte säga att maten var särskillt god men inte direkt äcklig heller. Ganska smaklös och lite små slemmig. Vi tyckte inte att det var värt pengarna och då hade vi ändå familyrabatt. Men är man fattig får man nöja sig med ikeas snusk.

Men det var allafall trevlig att få åka iväg hela familjen och göra något.

Idag ringde nån från kommunen. Baby M har fått dagisplats så om en månad börjar hon på dagis. Nu fick vi nära också, skönt. Samtidigt ökar jobbångesten hos mig. Hur ska jag hittta ett jobb? Funderar på att söka städjobb. Jag skulle vilja ha en ny utbildning men det är kört eftersom jag inte får csn pengar. Jag kommer inte heller få några pengar när jag skriver in mig på arbetsförmedlingen så i februari är jag utan pengar.
Jag skulle vilja ha ett tråkigt kontorsjobb där jag kan sitta och sortera papper eller sitta vid en dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0