Allt är mörkt

Jag har sån ångest in för nästa år. Allt ser så mörkt ut. I januari kommer vi nog få ca 10,000kr tillsammans att klara oss på. Det är väl mindre än vad en person får i lön? Har vi tur kanske vi kan få bostadsbidrag. Det ser mörkt ut med jobb också. Alla med jobb verkar tro att det är så enkelt att få. Men snart ska min dotter börja på dagis och då ska jag skriva in mig på arbetsförmedlingen. Jag hoppas att jag kan få hjälp med arbetsträning då. Men jag tror inte att jag får några pengar då. Vet inte om jag har rätt till aktivitetsstöd. Jag skulle helst av allt vilja skaffa en ny utbildning men det blir svårt utan csn pengar och ett fungerande arbetsminne.

Imorgon är det nyårsafton och jag hoppas att ingen mer frågar vad vi ska göra. För vi ska inte göra nånting alls. Jag har 400kr kvar som ska räcka till mat och blöjor på nåt sätt. Nästan tomt i frysen. Det var länge sen jag var så här fattig. Barnen har allafall lite pant så då kanske de kan köpa nåt gott till sig själva imorgon. Men allt känns bara så värdelöst och jag ser inte alls fram emot det nya året.

Hur ska jag betala min träningsavgift? Jag kommer bryta ihop om jag inte får träna. Känns som att träningen är det enda som gör mig glad. Idag ska jag även ta min sista blodtrycksmedicin. Jag har inte råd med någon ny medicin så vi får väl hoppas att jag inte får nån stroke eller nåt. Jag skulle även behöva en astma utredning men vad är det för mening. Gå till läkare kostar pengar och astma medicin är dyrt har jag hört. Så jag får fortsätta ha mina andningsproblem också.

Kommentarer
Postat av: jessamy

Men till slut kommer du ju upp i högkostnadskort så klart du borde gå till doktorn!!!!



Allting ordnar sig. Jag tycker ni ska kontakta soc nästa månad! För att se om det verkligen är skäligt att ni ska leva på 10000kr .. För jag tror det är långt under existensminimum!



Har ni tur kanske ni får någon hundralapp iaf.



Hoppas på att du får arbetsträna och att Domingo får tag i sommarjobb iaf :)

2011-12-31 @ 11:03:42
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0