Hur mycket otur kan man ha på årets första dag?

Så nu är det nytt år.

Känns som att det nya året kunde ha börjat bättre för mig. På årets första dag så kändes det som att elektriska apparater gick sönder runt om mig. På nyårsafton var vi hos min pojkvän. Ingen tv och svinkall lägenhet. Vi kände oss ganska snabbt uttråkade och lånade en tv av min syster. Den funkade jättebra under hela kvällen. På morgonen kollar jag på tv medan m äter. Inga problem. sen försvinner tv3, men de andra kanalerna funkar. Stänger av tvn med fjärrisen. Vid nästa matning med m så rör jag inte tvn men den sätter helt plötsligt igång av sig själv. Jaha jag kanske inte stängde av den ordentligt då tänkte jag. Sen börjar tvn lukta mycket konstigt och jag försöker stänga av den. Går varken med fjärrisen eller knappen på tvn utan jag får dra ur sladden. De andra sover men kommer upp och jag går och lägger mig. Men sen när jag kommer upp ser de på tv och det stinker jättekonstigt i hela vardagsrummet. Vi bestämmer oss för att åka hem för det är så jäkla kallt i lägenheten. Jag upptäcker att tvn är avstängd men ingen har stängt av den. Har inte tid att kolla utan söstis drar ut sladden och vi åker hem. Har ångest ifall tvn är sönder. Den funkade ju utan problem dagen innan.

När vi kommer hem så går jag och pojkarna före, min pojkvän stannar i bilen och pratar med sin pappa. Sen ringer han och säger att han tappat min dator i snön när han skulle komma in med resten av grejerna. Känner att nej jag orkar inte kommer aldrig ha råd att köpa en ny dator. Jag går ner i trappen för att hjälpa han bära in. Då tappar han vattenkokaren i golvet så att den spricker. Mera ångest.

På kvällen frågar jag pojkarna om de packat upp sina ds och spel som de haft med sig. Ja säger dom. När jag är uppe med m på natten får jag för mig att kolla om de packat upp. Jag hittar deras två ds kvar i påsen med fem spel. Allt simmandes i kattkiss. Fick panik, ångest, ville bara dö. Kändes som att allt var mitt fel. Jag som ville låna tv, ta med alla apparater och mina katter. Visste inte vad jag skulle ta vägen. Kollar blodtrycket, flera gånger. Hamnar på ca 180/120 varje gång. Får mer panik och trycker i mig två blodtryckstabletter. MIn sötis får trösta mig för jag känner mig helt förstörd och börjar funderar på om det vilar en förbannelse över mig. Kan inte sova på hela natten och har ångest fram till nästa kväll.

Som tur är funkar min dator. Det verkar även som Ws ds funkar, har bara testat att starta det, och startat spelen som också verkar funka. Men Os ds är stendött. Kommer aldrig ha råd att köpa ett nytt. Hoppas allt det andra funkar mer än att starta har inte riktigt vågat testa mer. Samma med systers tv, hur ska jag ha råd att köpa en ny om den är sönder? Hur mycket otur kan man ha inom ett dygn och på årets första dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0