Helgen

Igår var vi på Cityfestivalen med barnen. Deras pappa slösade bort massor med pengar på dom på saker som jag tycker är helt onödiga, typ lotter och så. De skulle även få dela på 6biljtters grej som på marknaden, bara det att nu hade de gjort åkband av det som måste sitta på armen så det vara bara att köpa ett till då. Pojkarna hade kul allafall. SJälv hade jag länge planerat att köpa en väska för 100kr efter som det har ett ställe där alla kostar det. Finns ju hur mycket fina som helst men jag kan inte välja så då blev det ingen.
Baby Ms gudfar, flickvän och deras nakenhund gick med oss. De ville att vi skulle köpa mat på spicy hot och äta ute. Jag tog kyckling med nötter, har för mig att Linnea sagt att det är gott. Men det var ju sjukt starkt och jag höll på att dö av att äta det i värmen. Aldrig mer spicy hot ;)

Idag har vi varit i Sura med barnens farmor och farfar. Vi fattade det som att vi skulle kolla på veteranbilar och sen äta. Tror vi hamnde på suradagarna eller vad det heter. Bilarna stod allafall stilla på parkeringen och vi gick runt på nåt slags marknads loppis. Gammalt och nytt.
Sen på hemvägen skulle vi äta för att fira barnens pappa som fyllt år. Deras farfar frågade var vi skulle äta. Barnen ville ha McD eller Max medan deras farfar förslog nåt ställe han spanat in längs vägen. Ingen ville äta där förutom han och så bestämde han att vi skulle äta där för de har riktig mat. Varför då ens fråga?
De hade typ pyttiapanna och falukorv och annat snusk. Ofta man vill äta sånt ute så det slutade allafall med att vi åt hamburgertallrik där alla förutom hans föräldrar. Det var riktigt god typ hemmagjord hamburgare men det tyckte inte barnen. Inget barnställe.

Hemma höll jag på att somna men tyckte ändå att jag behövde dra ut och jogga för mina lår håller på att bli världens fetaste. Upptäckte att jag hade sjukt äckliga celluliter utsidan av låren. Tog en berocca boost och drog. Planen var att öka mina vanliga 2,5km till 3. På nåt vis blev det 5km. Andningen var bra och benen gjorde inte allt för ont. Men de sista metrarna fick jag håll. Gjorde ont men jag vägrade stanna när jag var så nära mål. Andningen var fortarande bra och det kändes som jag hade orkat mycket mera. Jäkla håll.

Det blev en hel del städning när jag kom hem. Jag måste nog vara sjuk idag :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0