Mitt inre kaos

Nu är jag inne i en period igen där det känns som att jag försöker äta ihjäl mig.
Jag vet inte varför jag gör så mot mig själv. Jag äter fast jag inte ens är sugen. Det är som ett tvång. Blir rastlös och orolig om jag inte äter. Men sen kommer ångesten. Jag hatar ju det här. Jag vill inte vara en tjockis. Det är inte jag. Jag är ser ju mig som en sportig person. Utsidan stämmer inte överrens med insidan.

Det förstör så mycket för mig. Jag känner mig inte som mig själv med allt det här fläsket på kroppen. Det känns som att den här kroppen hindrar mig från att leva ordentligt. Nu är ju min kropp sjuk oxå säkert på grund av allt fett. Tänker på blodtrycket. Går nästan runt och väntar på en stroke. Är det vad som ska krävas innan jag gör nåt åt saken men då kanske det är försent. Ska det behöva gå så långt. Diabetes och blodproppar är jag oxå orolig för.

Jag tror att jag måste försöka få ordning på mitt inre kaos. Det verkar spegla min kropp och mitt hem. Jag måste försöka hitta någon sorts balans här i livet. Hur gör man det?

För det är nog så att jag måste ta hand om mitt inre innan jag kan ta hand om det yttre. Eller vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: jessamy

jag tro med att du måste ta hand om det inre först. puss.

2011-06-18 @ 06:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0