promenad och shopping

Jag lyckades ta mig iväg och träna vilket jag var väldig glad för efteråt. Men det visste jag ju. Jag får så mycket energi efter ett träningspass det känns så skönt. Men jag måste sätta fart att gå ner i vikt så jag kan ha min gi. De var flera gi strypningar igår men jag fick göra nåt liknande med en kille som inte hade gi. Han luktade hästskit. Trevligt eller inte.

Jag kan inte sluta ät choklad. Kommer nog aldrig gå ner i vikt om jag inte slutar. Jag känner mig bara olycklig om jag låter bli. Sen blir jag olycklig av att jag blir fet, fattig och tandlös eller nåt. Ond cirkel, jag måste bryta den på nåt sätt.

Vet inte om jag skrivit det men jag läste nånstans nyligen att för varje 2kg man går upp höjs blodtrycket. Är det därför mitt har blivit så högt? Med mina 15-20kg för mycket. Fast graviditeten verkar ändå har utlöst det. Så jag kanske ska lägga till sjuk också efter fet, fattig och tandlös. Är chokladen värd det?? Nej och ändå äter jag den. Sjuk eller hur?

Idag bestämde jag mig för att gå på promenad med m. Fint väder så det var lika bra att passa på. Det blev en barnvagns promenad till Hälla. Först gick vi till maxi. Jag köpte en rosa ögonskugga till mig och en mössa till lilla M. En svart mössa eftersom det har varit för mycket rosa på sista tiden för henne. Min mamma ville att jag skulle kolla efter fina sängkläder åt henne men det slutade med att jag köpte köksgardiner åt mig själv. Sen köpte jag även lite småsaker på hm och en klädförvaringsgrej på ikea. Nu är jag pank. Så kan det gå när jag blir shoppingsugen.

Nu är klockan snart halv tre på natten och jag försöker vagga m till sömns i sin babysitter. Men hon är inte alls sugen på att sova. Jollrar på för fullt och försöker äta upp sin filt eller nåt. Tror hon somnade vid den här tiden igår och sov till halv sju, då ville hon ha mat och sen somnade hon om. Men de gjorde inte jag. Jag hade ont i nacken efter bjjträningen. Det kändes som nån försökt sluta skallen av mig. Så i två timmar låg jag och försöka somna om innan jag gick upp och tog en ioren. Fick nog sova en timme efter det.

Nu börjar den lilla damen bli sur så jag ska fixa lite mat så kanske hon äter sig tiil sömns.
Godnatt, hoppas jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0