Syrianskt dop

Idag har jag varit i Örebro på syrianskt dop. Det var ju en intressant upplevelse. Tre barn skulle döpas. Det verkade lite rörigt. En präst som pratsjöng mm, rökelser, bjällror. Massa massa prat och snurrande på gudföräldrarna. Sen kläs barnen av nakna och dopas i vatten och smörjs in i olja. De lät som prästen höll på att dränka flicka som var före barnens kusin. Lät riktigt otäckt. Såg inte men tydligen hade han tappat barnet i vattnet. Sist var det kusinens tur då verkade han mer försiktig. Efter det kläddes barnen i dopklänningar.

Efter kyrkan åkte vi hem till bebbens mormor och morfar. Där fick vi god mat och goda tårtor. Jag hade varit lite orolig ibörjan över hur vi skulle bli bemöta osv men allt gick bra och alla var jätte snälla mot oss.

Dopet hade dragit ut ganska mycket på tiden så jag missade min träning idag. Men jag tränade allafall igår. Ser ut som en dalmatin på min högra arm nu. Fast jag vet inte hur det går till. Gårdagens instruktör ströp en kille medvetslös när han skulle visa en teknik. Men det verkade vara en tuffing som inte ville klappa. Så kan det gå. Lite senare skulle han visa samma teknik på mig fast mer om hur man kommer åt halsen. Gissa hur rädd jag kände mig då? ;) Bara klappa direkt, men det gick bra. Längtar efter nästa träning för bjj är så sjukt kul. På onsdag blir min sambo arbetslös då kommer jag nog kunna träna mer. Man måste tänka positivt ;)

Idag upptäckte jag ett skumt meddelande som jag fått på fb. Brydde mig inte först och tänkte inte svara. Men sen tänkte jag svara genom mobilen. Då upptäckter jag att jag fått ett annat meddelande från samma person fast i Maj. Men det går inte att se via datorn. Hur konstigt är inte det då. Har ju nyligen fått en mobil med internet så jag har ju inte missat via den vägen förut. Kan jag ha massa andra osynliga meddelanden på fb?

Nu på kvällen har det där meddelandet dragit igång massa tankar och minnen. Vet inte riktigt vad jag känner. Men jag ska försöka strunta i det och koncentrera mig på roliga saker som händer i mitt liv nu. Nästa vecka ska jag besöka Stockholm och E-tuna, det ska blir roligt. Förhoppningsvis blir det massa träning också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0