Fixad tvättmaskin

Nu har sambons pappa varit här och fixat tvättmaskinen. Det var i torsdags som vi upptäckte att det blivit stopp i vattenlåset. Varje gång maskinen tömde sig på vatten rann det ut på golvet och det var inga små mängder. Så under några dagar har jag fått tvättat med slangen hängandes på badkarskanten så vattnet kan rinna ner i badkarsavloppet.
 
Blev lite ledsen då jag upptäckte stoppet och ni vet ju hur mycket tur jag har här i livet. En olycka kommer inte ensam. Sambon kom hem från jobbet och var grinig samtidigt som jag upptäckt att det fattades saker hemma som tillbehör till mat och tvättlappar. Medan han var på jobbet fick han reda på att lönen som han fått dagen innan från sitt extrajobb hade de betalat ut för mycket av. Så de skulle typ ha tillbaka allt som han hade kvar. Vi som hade handlat dagen innan men efter som vi handlat på Maxi lyckades vi glömma några viktiga grejer. Det gör vi alltid.
 
Som tur var kom jag på att någon var skyldig mig pengar, vilket gjorde att jag kunde handla viktiga saker som vi glömt.
 
Och nu så är tvättmaskinen fixad. Ibland går det bra ändå.
 
 

Kommentarer
Postat av: jessamy

du får skriva lista.. gör jag. annars glömmer jag ))

2012-08-19 @ 18:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0