För mycket av det goda

Eftersom jag gjorde illa mig i fredags så har det inte blivit någon träning i helgen. Inte ens hemmaträning som jag började bli duktig på.
 
Under en vecka har jag även varit ovanligt duktig när det gällde godsaker. Fast det var jag inte frivillig. Bara för fattig för att köpa min kära choklad. Men otroligt nog försvann chokladsuget bara efter en dag.
 
På fredagkvällen kände jag mig lite uttråkad och smakde lite på barnens fredagsmys (ostbollar). Som tur var hade de ätit upp det mesta. På lördagen tyckte jag att jag behövde lördagsgodis. Var inte direkt så sugen utan det kändes mer som ett tvång. Jag vet att jag är knäpp.
 
Det kändes inte alls bra i kroppen. Mådde illa och kroppen kändes svullen. Det som hade lagt sig lite under veckan.
 
Jag åt även tacos två dagar i rad. Någon måste ju äta upp resterna. Bra sätt att få i sig massa grönsaker alla fall.
 
Idag har min sambo grillat flintastek. Gott med grillat.
 
Barnens farfar hade med sig choklad till dom och jag fick så klart smaka av mina snälla barn.
Jag fick även nån dum ide om att jag köpa bullar när jag var på konsum idag. Det hade ett bra medlemserbjudande.
 
Jag som hade lyckats gå ner till 65kg i fredags när jag vägde mig, har säkert gått upp allt igen. Min kropp tycker om att ligga på runt 67-68kg. Går oftas upp och ner och sen hamnar jag där igen.
 
Men snart är helgen slut och då får det vara slut med godsaker.
 
Funderar på att dra ut i spåret snart. För även om jag har ont i nacken så borde jag väl kunna jogga?
Jag måste bara smälta maten lite först.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0