Releasefesten av Betvingade

Igår var det dags för releasefesten av Simona Arhstedts bok Betvingade, som jag hur länge som helst trodde hette Bevingade, vad nu det är för ord ;)
 
Vi började åka från V-ås strax efter kl 14. Min sambo körde som vanligt som en galning så det gick ganska fort att komma fram till Stockholm men att ta sig fram inne i staden gick för det mesta i snigelfart. Eftersom ingen av oss hittade till söder använde vi även gps via min sambos mobil och jag tror den tappade kontakten tre gånger så vi höllpå att få lite panik men på något sätt lyckades han svänga vid precis rätt tillfällen och det var väl nästan att han körde fram till dörren till Van der Nootska Palatset där festen skulle vara.
 
Där inne hälsade jag på Simona som var jättetrevlig. Jag var nog lite tidig men det började komma alltfler. Några av Simonas vänner som var jättetrevliga började prata med mig vilket jag är tacksam för eftersom jag är så dålig på att prata med folk. Sen träffade jag även på Jennifer en annan bloggare och Emmilie som precis som jag vann en inbjudan. Jag pratade även lite med en till vars namn jag inte minns men hennes pappa var författare.
 
Det fanns många ansikten som jag kände igen men jag kunde inte riktigt placera ifall de var författare, bloggare eller annat. Men Sofie Sarenbrandt och Pernilla Alm kände jag igen och hälsade på. Jag tror även att jag såg Åsa Hellberg vars bok Casanovas kvinna som jag har läst ut den här veckan. Men eftersom jag var osäker fegade jag ur.
 
Vi fick bubbel, goda snittar, vin och en söt liten prinsessbakelse. Det fanns även småskålar med chokladbitar som hade likadant omslag som boken. Jättegod choklad och så fina att jag knappt ville ta av pappret.
 
Jag hade jättetrevligt men sen började det bli dags att börja röra sig hemmåt. På vägen ut fick man ta en goodiebag
som innehöll Betvingade vilket gjorde mig och många andra superglada. Eftersom jag sällan får presenter så blev jag även lika glad som ett barn på julafton över småsakerna i påsen. Choklad, nagellack, parfym, munskölj, handcreame och lite andra småflaskar.
 
Eftersom sambon skulle köra hem sin bror till Solna så blev jag förvisad till baksätet men det passade mig bra för då kunde jag börja läsa boken men ganska snart slog vädret om och det började bli ganska mörkt.
 
Vi svängde förbi Max så att jag kunde få en lyxshake med krossad choklad, jag tyckte att det passade bra som avslutning på kvällen. Eftersom det var mindre trafik och min sambo tycker om att köra galet fort så kom vi ändå hem ganska tidigt och jag hade planerat att lägga barn och fortsätta med min bok. Det kunde jag glömma. Pojkarna somnade snällt men baby M vägrade sova.
 
Fast istället blev det mer läsning idag i stället. Baby M är ledig från dagis på fredagar men tog en riktigt lång middagssovning så jag kunde läsa ganska länge i lugn och ro. Underbar bok, jag fastnade direkt och även om jag inte ens kommit halvvägs så börjar jag känna sorg över att den kommer ta slut. Det är en sådan bok jag längtat efter att läsa. Kanske är det dags att släppa deckarna och gå över till romance istället?
 
Nu var jag tyvärr väldig dålig på att ta bilder, en bild blev det. Jag tycker att det är så pinsamt att ta kort på folk jag inte känner, jag vet, jag är ganska feg. Men nu efteråt funderar jag på varför jag inte fotade maten eller själva byggnade som var så fin. Ibland funkar inte min hjärna så bra. Men jag ska få låna bilder av Emmilie sen.
 
Hoppas jag fick med allt och inte glömt något. Nu medan jag skrivit detta har jag tryckt i mig massa ostbollar och chips direkt efter träningen. Det är så man gör och efter att jag publicerat detta inlägg ska jag äta choklad och läsa Betvingade. Myskväll.
 
Prinsessbakelse. obs bara ett glas är mitt ;)
 
Betvingade, den fina underbara boken jag fick.
 
Chokladen
 
Jag vet att mamma är nyfiken på vad som fanns i påsen.
 
Gissa vad jag gjorde hela förmiddagen idag? Chokladen ingick också i goodiebagen.
 
Jag är väldig glad och tacksam för att jag fick komma dit och träffa alla trevliga människor.

Kommentarer
Postat av: Åsa Hellberg

Jag läste bara lite av den igår, idag ska jag läsa HELA dagen. Det är lyxigt!

Svar: Nu har jag läst ut den. Den var underbar :)
A-K

2012-09-01 @ 09:27:57
URL: http://hellbergcoaching.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0