Jag vill träna



Jag längtar efter att träna bjj. Snart får min sambo pengar så jag hoppas han kan betala min medlemsavgift då.
Önsketänkande

Kanske blir det en vända i spåret idag så jag får lite motion men jag är lite förkyld så jag vet inte om det är värt. Det är även dags att ta tag i hemmaträningen. Kroppen blir svag så fort. I förrgår orkade jag knappt använda mina 5kg hantlar, då är det illa. Även om jag tappar styrka fort brukar den snabbt komma tillbaka. Däremot har jag svårt att fixa kondisen och någon fettförbränning har jag definitivt inte.

O har börjat på thaiboxning och tycker det är jätteroligt. Pojken som annars bara vill spela dataspel och inte alls varit sugen på att träna någon av sporterna som han testat innan. När de gäller thaiboxning brukar han längta efter att få träna, förutom igår då glömde vi bort det allihopa. Han tränar på en liten klubb som håller till i ett
garage. Det är lite rockykänsla över det. Men jag gillar det. Men det verkar inte vara några tjejer som tränar där.

Nu vill pojken ha ett hopprep också. De hoppade hopprep som uppvärmning förra veckan. Ibörjan var det: jag kan inte, jag kan inte. Hela tiden. Men efter efter ett tag sa han: Det här var ju kul, kan vi köpa ett hopprep. Klart vi ska det. Jag blir så glad att han försökte för mina pojkar är typiska (jag kan inte barn). De tror att de måste kunna allt på en gång och vill därför knappt försöka med nåt. Jag brukar säga att det viktigste inte är att kunna utan istället att försöka. Försöker man inte kommer man aldrig att kunna. Tycker O har gjort stora framsteg.

Idag höll jag även på att glömma att skicka med pojkarna bad- och idrottsgrejer. Jag kom på det precis när de skulle gå. Tur att det gick snabbt att packa. Mitt minne verkar inte vara med mig den här veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0