Käftsmäll

Idag när jag stod och stekte pannkakor till barnen berättade W att han fått oboy hos sin kompis, att han får det jämt när han är där. Då säger O att kompisens mamma är mycket snällare, för hon har jobb.
Jag vill flytta hem till dom säger W.
 
Kul att höra eller inte. Att inte ha jobb och pengar är något som stressar mig varje vaken timme och det kändes praktiskt taget som att mina pojkar tycker att jag är världens sämsta mamma eftersom jag inte har jobb.
Jag var tvungen att gå in på toaletten och gråta lite.
Jag känner mig redan värdelös för att jag inte tjänar några pengar.
 
Pojkarna fick allafall en utskällning av sin pappa som försökte förklara att de sårar mig när de säger såna saker.
 
Det är inte synd om mina barn och de får allt de behöver även om jag skulle vilja ge dem mer. Sen om någon undrar över oboyen så köper vi faktiskt det ibland, men de dricker upp allt på nästan en gång så vi har tröttnat lite där.
I vanliga fall hade jag nog förklarat för pojkarna att de säkert får massa annat som kanske inte deras kompisar får. Men det där med att inte ha något jobb eller få pengar på något sätt är en jättestor öm punkt för mig just nu.
 
Deras farfar hade även ett förhör med mig igår om varför jag inte har något jobb eller pengar. Lite jobbigt, känns som alla pressar mig. Trött på att försöka förklara, så snart kommer jag låtsas att jag helt enkelt inte bryr mig så får folk tycka vad de vill. Jag har inget jobb, jag har inte rätt till någon a-kassa eller alfakassa, inget socbidrag eftersom jag har sambo, inget csn eftersom jag ligger efter med poäng och inte heller kan betala mina årsavgifter. För att få ett jobb behöver jag byta yrke vilket är svårt utan utbildning och får att utbilda mig behöver jag csn pengar. Funderar dagligen på hur jag ska lösa allt men det jag kommer på tar alla så lång tid.
Hur kan jag låta bli att vara stressad?
 
Blir ingen Power meet för oss. Pappa skulle ha kört dit oss men jag läste på nån vädersida att det skulle bli åska och regn, men just nu känns det som det börjar ljusna igen ute. Jag har ingen lust att riskera att bli fast där borta några timmar om det åskar och regnar, pappa ska nämligen åka bort innan han skulle ha kört hem oss.
 
Pojkarna verkade inte bry sig så mycket, det är nog mest jag som är besviken att jag missar både cityfestivalen och power meet i år.

Kommentarer
Postat av: Plaifa

gullig blogg^^

2012-07-07 @ 17:38:12
URL: http://kawaiiplaifa.blogspot.com/
Postat av: Carro - en emo/scene bloggerska

Synd att du känner dig så stressad, förstår dig. Hoppas det blir bättre och att det här löser sig så du kan slippa all stress i ditt liv som du bär på just nu :) Kramisar Carro

2012-07-08 @ 02:09:29
URL: http://quiethell.myshowroom.se/
Postat av: Renata

Åh du vad jobbigt det låter... Här är pengarna också sjukt tajta! mannen pluggar och jag är färdigutbildad men har inte fått tag i ett "riktigt jobb" än. Men bättre tider kommer för oss alla =) Och lyssna inte på folk som inte vet vad de snackar om - det försöker jag göra iaf även om det är sjukt svårt.

Sv; Nej, det var ju nästan att jag inte behövde gravtest :P haha helt sinnessjukt var det.

2012-07-08 @ 10:48:49
URL: http://renatas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0