På vårdcentralen

Dagens tryck var 160/100. Av proverna som jag tog i Maj var det bara ett som inte var bra och det är att jag läcker protein. Dr tyckte att det var dags för en urinsamling under ett dygn, precis som jag fick göra flera gånger när jag är gravid. Som jag förstod det har de gjort de dom kan och kan skicka mig vidare till njurmedicin sen. Antar att jag inte kan vara helt lugn över njurarna fast två ultraljud inte visar något fel.
 
Hon tyckte även att jag skulle göra ett ekg, men att jag inte vänta på svar på det utan hon skulle ringa ifall det var något. Efter ekg så satt jag och väntade på att få ta blodprover, då kommer sköterskan tillbaka och sa att läkaren vill prata med mig. Som ni förstår blev jag ganska orolig och funderade på vad ekgt egentligen hade visat.
På labb arbetade världens segaste personal. Det har nog aldrig gått så segt där. Sen helt plöstligt kommer min dr, hann tänka att nu är det nåt jätteallvarligt eftersom hon kommer in på labb till mig.
Men hon ville bara säga att jag inte behövde komma till henne utan allt var bra med ekg så jag behövde inte oroa mig. Det var ju skönt att höra.
 
Efter att jag fått mitt stick i armen och blivit omplåstrad upptäckte sköteskan att hon missat ett prov. Så det blev stick i andra armen men det gick inte alls där. Är nog fösta gången det krånglar för mig. Så det blev ett till stick i första armen men den vägrade också så då böt hon igen. Två stick i varje arm. Men som tur var fungerade det då.
 
Nu har jag alla fall fått en blodtrycksmedicin, det ska vara nån sort som skyddar njurarna. Jag hoppas att den kommer få mig att må lite bättre.
 
Sen ska jag försöka att inte stressa, äta sunt och motionera. Det är bara det där med ätandet som är ett problem. Måste bli av med mitt chokladberoende på nåt sätt.

Kommentarer
Postat av: Nina

wow så fin blogg du har!
allt bra med dig sötis?
kram

2012-07-06 @ 22:16:50
URL: http://missweman.blogg.se
Postat av: Annika M Sriwanna

usch då:( inte stressa! nu är det ju sommar och då ska du vila och njuta!

2012-07-06 @ 22:45:19
URL: http://sriwanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0