Så svårt med mat

Det börjar bli allt svårare att komma på vad man ska äta. Jag börjar bli trött på det mesta som vi äter. Att googla fram något bra är också svårt. Alla recept jag hittar innehåller så mycket olika grejer. Jag har inte råd att köpa tio olika grönsaker, kryddor mm. Ibland vet jag inte ens om det är en krydd, grönsak eller något annat. Jag hänger inte med i matvärlden.
Jag vill ha recept på mat som är enkel att laga till och inte så dyrt.
 
Igår överraskade sambon med att göra gräddstuvade makaroner med falukorv här hemma. Det var nog första gången vi åt gräddstuvade makaroner hemma. Barnen blev jätteglada, eller det blev jag med. Det var så skönt med något nytt.
 
Igår köpte jag en pommesdressing som W längtat efter. Tror den bara säljs på sommaren. Så idag blev det pommes och potatisklyftor med fläskfile och beasås. Pommesdressingen är ganska god om man inte äter för mycket av den.
 
 
Nu måste jag fundera ut vad vi ska äta imorgon. Jag brukar vara bra på att komma på sånt i sista minuten vilket inte är bra eftersom jag äter för nära inpå mina träningspass. Imorgon vill jag vara bra förberedd.
Någon som har nåt bra matförslag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0