Arg

Idag fick jag ett papper av stora sonen där det står: Välkommen på familjekväll.
Det är fyrorna som har det i klassrummet och vi ska få se en film med våra barn och så ska några dansa.
Lite längre ner står det att det kostar 20kr.

Jag hatar när de gör så. Det var samma när han hade lucia i skolan. Då var vi föräldrar också tvunga att betala för att få se våra barn. Min sista femtiolapp gick till det.

Vi har jättedåligt med pengar nu men kan säkert hosta upp en tjuga eller låna en i värsta fall. Men jag tycker att det är fel fel fel att vi ska betala för att se våra barn.

Det finns säkert de som har de sämre ställt än oss. Jag antar att de barnen inte får några besök av sina föräldrar i skolan.

Pengarna ska gå till klasskassan men det borde finnas andra sätt. Kanske att de som kan ger ett frivilligt bidrag efter deras uppträdande eller nåt.

Jag stör mig massor på det här. Eller överreagerar jag? De flesta har ju faktiskt inte varit fattiga och vet inte hur ont en tjuga kan göra att offra på något som inte borde kosta pengar.

Får se om jag är tillräckligt arg nästa vecka för att ta upp det med rektorn eller om jag lugnat ner mig.



Kommentarer
Postat av: Jannika Navjord

Usch ja sånt där är jobbigt, andra kan ha väldigt svårt att fatt hur stor skillnad en 20 lapp kan göra ibland...Skolan får inte ta betalt på det sättet men många gör det ändå hela tiden.

Vi "fattiga" mammor är så jäkla bra på att få ihop allt trots att det inte går, medalj till oss. Kram och kämpa på "Karatemamman"

2012-06-06 @ 10:21:46
URL: http://karatemamman.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0