Midsommar

Midsommar firades i älsklingens föräldrars sommarstuga. Vi hade köpt med oss en liten pool och andra badgrejer så barnen var glada. Vi bor ju på andra våningen så vi kan ju aldrig ha sånt hemma.
Störrde delen av dagen var det fint väder så det blev en del plaskande för barnen.
Lite senare var det gemensamt midsommarfirande på en äng för alla som har stuga där och ders familjer/vänner. De delades ut mycket godis och mina pojkar var självklart framme och plockde åt sig. Det fanns även fiskedamm där då alla barn fick stora godispåsar. Det var bara lite synd att de hade tagit bort lotteriet som de brukar ha där. Någon gubbe hade tyckt att det var onödig och att man ska satsa på barnen istället. Bara det att alla barn älskar lotteriet. Nu blev det ju bara godis på godis.
Dans runt midsommarstången är inget för mina barn. De satt mest och busade eller åt godis.
 
På midsommarkvällen hade jag ett ganska nära möte med två grävlingar. Det hade börjat skymma lite och jag skulle till dasset då tycker jag att jag ser något pälsigt där bredvid. Funderar på om det kunde bara en katt eller hund då många därute har hundar. Men när jag nästan är framme ser jag att det är något annat. Min första tanke var skunk men jag kommer ganska snabbt på att vi inte har några såna. Inser snabbt att det är en grävling. Den stackaren blev jätterätt för mig och blåste upp sig och började fräsa. Mina instikter säger mig att det är bäst att backa. Jag kanske var två meter i från. Ser att det fanns en till bakom. Så det vara bara att gå tillbaka en bit. Det kändes ganska häftig att se dom. De var ganska stora också. Jag har annars bara sätt döda grävlingar.
 
När jag berättar om mötet för min sambo säger han att det var bra att jag backade undan för tydligen om grävlingar anfaller så biter de tills de hör att benen krossas.
 
På midsommardagen kommer sambons bror med familj dit. Deras dotter fyllde ett år. Sedan kom resten av deras släkt dit och vi åt massor gott. Tre olika tårtor hade de. Galet. Vi fick med oss tårta hem så idag har jag ätit tårta till frukost.
Baby M gungar i trädet
 
Vattenlekar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0