Öron- och lunginflammation

Baby M blev bara sämre och har varit helt utslagen i flera dagar. I tisdags fick hon besöka en jourläkare. Lite svullen i öronen så det var kanske en öroninflammation på gång trodde den läkaren. Så hon fick antibiotika utskrivet. Han hade försökt lyssnat på hennes lungor men hon hade vägrat.

Jag kände mig inte nöjd med tanke på hur dålig hon var. Hög feber, orkade ingenting, magvägrar, dricker nästan inget, glansiga ögon med mörka ringar under, snabbandad.

Ingen av mina pojkar har någonsin varit så dålig. Jag har varit jätteorolig och baby M har varit fastklistrad mot mig större delen av tiden. Om jag försökte lägga ifrån mig henne eller ge henne till sin pappa eller bröder blev hon hysterisk.

Trots antibiotika och alvedon steg febern och började närma sig 41grader på natten. Men på eftermiddagen igår började febern allafall gå ner, men hon verkade inte må så mycket bättre. Lite piggare kanske. Men vägrade dricka större delen av dagen. Äta vad är det. Sen började hennes mage krångla och hon bajsade typ svart vatten.

Sjukvårdsupplysningen tyckte att hon skulle till barnakuten så hennes pappa fick åka dit med henne. När han kom dit så tyckte de vad gör ni här och så fick de vänta utanför.

Det visade sig tillslut att baby M är svullen i svalget och håller på att få öroninflammation och lunginflammation.
Det känns som att lunginflammationen förklarar en hel del.

De fick allafall åka hem på natten. Han med sig ett recept. Idag när han kom till apoteket visade de sig att läkaren bara skrivit ut recept på en inhalator men ingen medicin till. Apoteket fick ringa till barnakuten. Där hade de bara skrattat över läkarens miss.

Idag verkar baby M vara feberfri, jag har inte kollat eftersom hon är så sval. Hon har även varit uppe och lekt en stund. Nu är hon grinig och trött. Märker att hon har det lite jobbigt med andningen.

Själv håller jag på att hosta sönder mig. Få se om jag också får lunginflammation men det tror jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0