Glömde min son igår

Igår mådde jag bättre. Det blev ett besök på arbetsförmedlingen.
Jag ska få en coch och förhoppningsvis hjälp med att byta yrke. Måste bara komma på till vad.

Sen var jag även världens sämsta mamma igår. Jag glömde tala om för min lilla son att jag skulle till arbetsförmedlingen och kommer bli sen hem. Men han gick hem till grannpojke och lekte. Synd att jag inte kom på att kolla där innan jag gick ut och letade efter honom. Men rätt åt mig som glömde bort honom.
Kanske är det dags att börja ge pojkarna hemmanycklar, men jag är rädd för att de kommer tappa bort dem.
Men förhoppningsvis får han en fritidsplats snart. Dumt att de tvingade oss att säga upp den bara för att jag skulle vara föräldraledig och nu måste han köa för att få tillbaka den. Men det har nästan gått fyra månader nu vilket är tiden som kommunen har tid på sig att fixa det.

På kvällen blev det bjj träning. Jag blev tungandad av att cykla dit och var lite osäker på om jag skulle orka träna. Men det gick hur bra som helt. Funderade på att svimma eller dö i slutet av passet när vi hade mördarfys. Började se suddigt och det småilade lite i hjärtat men jag ville inte ge upp.

Idag blev det 5km morgonpromenad före frukost.
Snart måste jag sätta fart och städa, diska, tvätta och kasta ett ton sopor.
Senare måste jag försöka dela mig i två delar. Pojkarna har skolgårdsfest och M har dagisfest. Dumt att de har det samtidigt. Barnens pappa har jobbmöte och sen möte på thaiklubben och någon gång idag ska våran bil skrotas också.

Jag hoppas även på att hinna läsa och skriva lite idag.

Aj, träningsvärk. Hur ska det här gå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0