Veckomål

Det ska jag börja med, eller alla fall försöka. Jag är ju inte så bra på att genomföra mina planer men samtidigt känner jag att jag måste ha små mål uppsatta om det ska hända något i mitt liv. Det är tråkigt att bara stå och stampa på samma ställe.
 
Igår fick jag för mig att fortsätta läsa en bok som jag tydligen började på 2003/ 2004. Medan jag läste den boken så hittade jag en lista med mål i som jag ville ha genomfört 2004. Jag har inte direkt gjort något av det som stod.
Jag gör såna där årslistor varje år men jag klarar aldrig av mina mål.
Det är både tråkigt och deprimerande att inse att mitt liv står stilla, fast det visste jag ju redan.
 
Men nu börjar jag fundera på om veckomål kanske kan vara något för mig. Ta en liten bit i taget och hoppas på att det blir något stort i slutändan, eller vad tror ni?
 
  • Träning: Två bjjpass, en morgonpromenad, två joggpass, tre hemmaträningspass.
  • Skrivandet: 2000ord
  • Böcker: Att ha eller att vara, Jaget och maskena
  • Rensa ur ett köksskåp
  • Äta nyttigt minst två dagar
  • Skicka iväg en jobbansökan
Det är inga krav på att jag måste genomföra detta mer ett önskemål. Vi får se i slutet av veckan vad jag klarat av.
Sätter ni upp mål?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0