Vill ha jobb

Tror inte att det blir mycket sovande i natt. Baby M är pigg och busig och klockan är snart tolv. 
Hon gick upp efter sju på morgonen och sen har hon sovit middag på dagis. Somnade på kvällen runt sju. Vaknar vid nio och ska upp.
 
Så har det varit hela veckan och det är oftast så när hon går på dagis. Ibland kan hon vara vaken till tre på natten. Det spelar ingen roll om vi släcker ner och det är mörkt och tyst. Hon vägrar ändå sova. Men sen om man inte kör upp henne på morgonen så kan hon sova hur länge som helst.
 
Varför kan hon inte somna på kvällen och sova hela natten istället för att gå upp och härja några timmar?
 
Nästa vecka blir jag ensam med alla barn. Deras pappa drar till Norge för att jobba. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Verkade bra ibörjan och billigt att resa dit med dirketbuss härifrån. Men sen visade det sig att han ska typ ta sig igenom hela Norge och dit han ska går ingen buss. Så det blir nog flyg och då kan han inte komma hem varje helg som planerat. Som om inte det räckte har bemaningsföretaget fixat ett svindyrt boende. Blir nog dyrare än våran hyra här. Så nu ska han alltså betala dubbla hyror plus mat för oss här och honom i Norge och sen även flygresor fram och tillbaka. Det känns ganska fel. Men jag antar att det ändå är bättre än inga pengar alls. Önskar att jag också kunde bidra med lite pengar här hemma. Jag hatar att känna mig beroende plus att jag inte har något kontroll över ekonomin. Det enda som kommer in på mitt konto är barnbidraget och det går för det mesta till mat. Blir så deppad av att sakna pengar.
 
Jag vill också ha jobb. Vill jobba på lasarettet. Har något konstig dragning dit, vet inte riktigt varför. Det har alltid varit så. Har skickat in två jobbansökningar dit, ska försöka få iväg två till.
 
Den här veckan har jag pluggat massor. Saker börja fastna. Det är inte ens speciellt jobbigt att kursboken är på engelska. Jag har kanske en sån här kort lugn period en gång om året då det känns som min hjärna funkar för studier. Tyvärr brukar det försvinna ganska fort. Även om jag är deppad har jag varit ganska avslappnad och min hjärna har inte gått på högvarv som den annars gör. Tyvärr är tentan imorgon och jag känner att det jag kan inte räcker till. En vecka till så hade varit bra.
 
Nu tycker baby M att hon ska ha mat. Men det får bli välling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0