Lunginflammation

Igår kväll tyckte W att det gjorde så ont att hosta så han började gråta. Vet själv hur ont det brukar göra efter att ha hostat i flera dagar.  Men det blev lite bättre sen och han lyckades somna till sist. Idag verkade han piggare och har ingen feber men hans pappa tog honom till läkare för vi hoppades på att han skulle få en bättre hostmedicin än vad vi har hemma. Det fick han också men han fick även antibiotika för det visade sig att han hade en lätt lunginflammation. Det är första gången han fick medicin i tablettform också men det verkade gå bra att svälja.
 
Baby M har fortfarande problem med magen men hon är glad och pigg ändå. Igår var hon ett litet monster. Inget passade damen jag hon ville att jag skulle bära omkring på henne hela tiden. Skönt att hon är sig själv idag.
 
O är fortfarande frisk som tur är. Hoppas att det fortsätter så. Vet inte hur vi ska lösa det med hans kalas nu. För en gång skulle ville han ha Halloweenfest och nu när vi skulle boka föreningens festlokal som vi brukar vid kalas så visar det sig att de gjort om den till en övernattningslokal. Vad ska det vara bra för? Vem ska övernatta där? Det känns som att våran bostadsrättsförening bara blir allt sämre.
 
Nu ska jag försöka dammsuga om jag får för baby M, hon hatar det. Vet inte om hon är rädd för den eller om hon bara tycker att det låter illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0