Spännande liv och sluta åldras, är det att begära för mycket?

Mötet med Os lärare gick bra. Tydligen hade det varit flera barn i klassen som inte fungerat så bra den här veckan. Den dagen hon ringt hade det varit kaos i klassrummet och deras nya klasslärare hade fått nog och dragit hem.
Problemet med O var att hans sagt att han skulle dra därifrån men nu har han lovat att inte göra så.
Det var rektorn som hade förbjudit musiklyssning på mobilen men det verkar som hon ändå ska låta O få lyssna när han jobbar, men då i deras extrarum och inte i klassrummet. Vet inte om min sambo missförstod henne i telen eller om hon bara hade en dålig dag när hon pratade med honom. Ingen ide att ta upp det när samtalet gick så bra.
 
 
Hon berättade även att O är duktig och jobbar på bra under lektionerna. Han är duktig på engelska. Jag som trodde att matte var hans ämne. Men det känns skönt att det går bra för honom.
 
För mig är det inte mycket som går bra. Det blev ingen träning i fredags, ont i halsen och kände mig febrig, samma på lördagen. Antar att det inte blir något tjejpass heller på söndag. Jag kanske inte borde vänta mig nåt annat när jag har barn som hostar mig i ansiktet dagligen. Men tycker att det kunde ha kommit i början av veckan eller väntat till måndag så jag alla fall kunde ha fått träna den här helgen.
 
Igår hyrde jag Hungerspelen och Amerigan pie reunion. Jag gillade inte alls hungerspelan. Tycker att den var tråkig och deprimerande. Påminde mig om att vi alla måste dö och det finns inget vi kan göra åt saken. Att livet är bara ett enda lidande och helt meningslöst. Förstår inte varför alla säger att den ska vara så bra?
 
American pie filmen var så där. Ungefär som de andra delarna bara det att alla blivit så gamla. Skådespelarna såg så åldrade och slitna ut. Filmerna gick ju på bio när jag var tonåring och nu är jag också gammal och sliten. Känner mig ju fortfarande som en tonåring så nu när kroppen åldras på utsidan i rekordfart så ger det jätte mycket ångest. Jag vill inte åldras. Hatar det. Livet bara rinner i väg precis som alla möjligheter. Mitt liv har absolut tagit slut efter 30 och jag känner mig bara rynkig och ful. 
 
Det kanske inte var någon bra ide att se den filmen före hungerspelen, borde ha gjort tvärtom.
 
Ikväll såg jag film med min sambo, det var länge sen. The dictator. Den var inte så jätteroligt men helt okej ändå. Duger för att underhålla mig.
 
En ny tråkig dag väntar imorgon. Visst är jag positiv?
Önskar att jag kunde sluta åldras och att livet kunde vara mer spännande.
Jag vill att bra saker ska hända nu....eller är det för mycket begärt?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0