Barnproblem

Ett barn jobbar stenhårt på att vända dygnet och ett på att skaffa sig anorexia eller nåt.
 
Utan dagis vänder baby M på dygnet direkt. I natt somnade hon efter kl 2 och sen har hon sovit dåligt. På sista tiden har hon ändå sovit sina timmar när hon väl somnat men jag tror att hon haft ont i magen i natt. Nu är jag bara orolig över att jag ska behöva vara vaken till tre i natt.
Hoppas att hennes pappa får börja jobba snart. Jag är trött på hans föräldraledighet. Men tyvärr ser det mörkt ut med det.
 
Mitt andra barn har börjat fjanta sig med maten ganska så ordentligt nu. Han har blivit dålig på att äta hemma och sen har han kommit hem från skolan och säger att han inte ätit där. Men då är han alla fall hungrig men småätandet som uppstår är inte heller bra. Igår pratade hans pappa med läraren som sa att hon brukar sitta bredvid honom och försöka få honom att äta.
 
Igår försökte han även lura mig att han ätit frukost men blev avsöjad av sin bror.
 
Nåt som hans pappa fått ur honom alla fall är att han tycker att hans syrra får för mycket uppmärksamhet. Vilket är sant men hon är liten och kräver uppmärksamhet hela tiden. Hans storebror får ju också lite mer uppmärksamhet i och med att han åker i väg och tränar med sin pappa.
 
Idag har jag lovat att baka kladdkaksmuffins med W när de andra är och tränar. Får se om baby M kan hålla sig lugn då.
 
Ws matproblem just nu behöver ju inte vara något stort problem. De flesta barn brukar väl vara fjantiga med maten i perioder men det kan ända vara bra att vara uppmärksam tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0