Dagens näradöden upplevelse

Eftersom jag visste att det skulle säljas begagnade böcker på skiljebo så kände jag ett ganska stort tvång över att åka dit och kolla. Jag hade inte så mycket pengar med mig och vågade inte be min sambo om mer eftersom han typ förbjudit mig att skaffa fler böcker. Det fanns massor böcker som jag tycker är intressanta men jag köpte bara två pocketböcker åt mig och två åt barnen.
 
35kr för allt kändes helt okej
 
På cykelturen hem så känner jag hur jag krockar med nåt kryp som träffar mig vid halsen och åker ner mitt jackkragen och surrar till och jag får nästan panik men det kändes om att jag lyckades få bort den. Tänkte att jag måste kolla sen när jag kommer hem. Tror ni att jag minns det. När jag kommer hem sätter jag mig framför datorn och ska precis börja äta när jag känner att det rör sig innanför tröjan och medan blodet fryser till is och hjärtat stannar så känner jag efter utan på tröjan att det är något stort. Rusar ut i köket medan tankarna upprepar om och om igen att jag kommer dö. Lyckas skaka av krypet i diskhon där den ligger och sprattlar på rygg. Har fortfarande panik inombords och ropar till min sambo att han måste komma för att jag håller på att dö. När han ser skalbaggen tittar han på mig som att jag är dum i huvdet och säger att han trodde att det var något allvarligt tex att jag fått nån hemsk biverkning av mina mediciner och verkligen höll på att dö.
Jag tvingade han alla fall att göra sig av med krypet. Det kanske inte var något för honom men för mig var det en nära döden upplevelse.
 
Hur trevligt är det att ha en sån innanför kläderna? De är ju inte direkt små.
 
Nu på kvällen har jag roat mig med att se på 21 Jumpstreetfilmen. Helt okej film.
 
Sambon kom även hem med en liten överraskning till mig. Kanske tyckte han synd om mig som höll på att dö idag ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0